logo

wróć do news

To nie były plotki! Oto i on - nowy KTM 890 DUKE GP.

23-02-2022

Od pewnego czasu w środowisku krążyły pogłoski o Super Skalpelu o oznaczeniu GP. Jak się okazuje w tym przecieku było sporo prawdy, bo właśnie poznaliśmy trzecią odsłonę modelu KTM 890 DUKE na sezon 2022 jaką jest właśnie - KTM 890 DUKE GP. Co go wyróżnia?

 

 

Ten motocykl to przede wszystkim hołd wyścigowym motocyklom KTM w serii MotoGP. Stąd rzecz jasna oznaczenie. Sprzęt zyskał unikatowy design inspirowany bolidami KTM RC 16, na których w sezonie 2021 zawodnicy Red Bull KTM niejednokrotnie toczyli zacięte batalie w czubie stawki. I tak też na pokład KTM 890 DUKE wkradła się dodatkowa porcja agresywnego koloru pomarańczowego. Znajdziemy go m.in. na niezwykle lekkich felgach wykonanych w procesie odlewania niskociśnieniowego. 

 

Najbardziej rzucającym się jednak elementem, który został pokryty kolorem pomarańczowym, jest subframe, który w KTM 890 DUKE i KTM 890 DUKE R występuje w mrocznym, czarnym malowaniu. Smaczku temu elementowi dodają także motywy graficzne prezentujące partnerów fabrycznego zespołu Red Bull KTM, czyli Motorex, Pankl i WP Suspension. Mówiąc o designie nie sposób nie dostrzec także dużego logo KTM wkomponowanego w boczne osłony oraz maksymalnie wyścigowego zakończenia motocykla. 

 

W KTM 890 DUKE GP oko cieszy unikalna, twarda osłona siedzenia pasażera. Brak widocznego siedzenia dla "plecaka" sprawia, że tył KTM 890 DUKE GP wydaje się jeszcze smuklejszy i agresywny. Wygląda po prostu jak rasowa torówka! 

 

Poza tym na pokładzie KTM 890 DUKE GP znajdziemy to, co w tym modelu najlepsze. Jego serce to 115-konna konstrukcja LC8c, która generuje 92 Nm momentu obrotowego. Zwinność i precyzja prowadzenia biorą się tutaj z kolei ze sportowej geometrii oraz wysokiej jakości zawieszenia na pokładzie, jakim jest WP APEX. 

 

Jeśli chodzi o elektronikę, KTM 890 DUKE GP może pochwalić się jednym z najbardziej zaawansowanych i kompletnych pakietów w segmencie. Na wyposażeniu znajdziemy więc Cornering MTC z czujnikiem kąta pochylenia 6D, który nie tylko wykrywa pochylenie na boki oraz w płaszczyźnie przód - tył, ale przy drifcie. W codziennym użytkowaniu KTM 890 DUKE GP bardzo pomocne okażą się tryby jazdy opracowane specjalnie na DESZCZ, na SZOSĘ oraz do jazdy SPORTOWEJ. Opcjonalnie dostępny jest także tryb TRACK. Wszystkie najważniejsze komunikaty w sposób przejrzysty są prezentowane natomiast na dużym, kolorowym wyświetlaczu TFT. 

 

Sezon 2022 zapowiada się więc niezwykle ekscytująco dla miłośników ostrych nakedów spod znaku KTM. Stawiając na motocykl napędzany jednostką "890", do wyboru mamy aż 3 warianty: KTM 890 DUKE / KTM 890 DUKE R i KTM 890 DUKE GP! Obecności ostatniego z nich w salonie możemy spodziewać się już w marcu 2022. Cena bazowa? Ta została ustalona na 50 100 PLN.

 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN