logo

wróć do news

NEWS: KTM 890 SM-T, KTM 890 DUKE GT, KTM 890 SM? To możliwe!

02-04-2020

KTM 890 DUKE R, który trafi wkrótce do autoryzowanej sieci sprzedaży, to motocykl, który nie tylko imponuje osiągami o czym pisaliśmy w tekście TO MUSISZ WIEDZIEĆ O NOWYM SUPER SKALPELU, ale także sprzęt, będący wyraźną zapowiedzią serii nowych maszyn, bazujących właśnie na jednostce 890. Co nas czeka w bliższej i dalszej przyszłości? Pierwsze zdjęcia szpiegowskie sporo zdradzają!
 

O tym, że po 890 DUKE R przyjdzie pora na inne konstrukcje z wykorzystaniem tej jednostki napędowej, było wiadomo już podczas pierwszej, oficjalnej prezentacji na targach EICMA 2019. Przyczyniło się do tego w znacznym stopniu pobliskie stoisko marki córki KTM, Husqvarny, gdzie został zaprezentowany model 901 Norden, korzystający z jednostki KTM 899 cm3. Zresztą znając doskonale rodzinę motocykli KTM, za pewnik można było przyjąć, że 890 DUKE R nie pozostanie jedynym sprzętem z tym silnikiem w gamie modelowej. A więc... co dalej?

 


FOT. motorrad-magazin.at

 

OPCJA 1: KTM 890 ADVENTURE / KTM 890 ADVENTURE R 
Pierwsza myśl jaka przychodzi do głowy, to oczywiście 890-tka w wydaniu turystycznym. Sprzęt taki wydaje się być naturalnym rozwinięciem modelu 790 ADVENTURE, który obecnie wiedzie prym w segmencie średnich motocykli turystycznych z silnikiem dwucylindrowym. Oscylująca w podobnych granicach wagowych wersja 890, która dysponowałaby większym momentem obrotowym i powiększonym stadem koni mechanicznych, mogłaby stanowić łakomy kąsek np. dla wiernych fanów KTM 990 ADVENTURE, dla których obecne, pomarańczowe modele enduro adventure, jak KTM 1290 SUPER ADVENTURE wydają się zbyt duże, natomiast 790, to sprzęt niewystarczający. 

 


KTM 790 ADVENTURE 2019

 

OPCJA 2: KTM 890 SMT / KTM 890 SM
Motocykliści, którzy mieli w swoim motocyklowym życiu przyjemność posiadać takie motocykle jak KTM 990 SUPERMOTO lub KTM 990 SMT (990 SUPERMOTO T), z pewnością mają żal do producenta z Austrii, że po latach intensywnych działań w segmencie dużych Supermoto, porzucił go, by w pełni skupić się na gamie motocykli naked, a swoją obecność w supermoto okroił jedynie do jednocylindrowego KTM 690 SMC-R. 690-tka, to owszem sprzęt fantastyczny, jednak nastawiony głównie na fun i mający swoje ograniczenia.

 


 

Czasami jednak - na przykład podczas dłużnego wypadu po drogach Europy - drugi cylinder bardzo się przydaje, tak samo jak wygodniejsza pozycja za sterami (tu wspominamy KTM 990 SM), możliwość montażu pojemnych kufrów, czy wyższa owiewka i lepsze możliwości jazdy z pasażerem, ale… wciąż w stylu supermoto (KTM 990 SM-T).

 

 

Te maszyny to oferowały i miały przy tym prawdziwego ducha SM. Modele naked choć współdzielą wiele cech z supermotardami, są jednak odmiennymi konstrukcjami.

 


FOT. MoreBikes.co.uk

 

Stąd duży, dwucylindrowy supermociak KTM 890 SM z mocą oscylującą w granicach 118 KM, sporym momentem obrotowym na poziomie 90-99 Nm z pewnością znalazłby swoje grono odbiorców. Podobnie jak w uturystycznionej wersji KTM 890 SM-T gotowej do komfortowej podróży na drugi koniec Europy. 

 


FOT. motorrad-magazin.at

 

OPCJA 3: KTM 890 DUKE GT
GT to skrót od frazy Grand Tourismo, będącej oznaczeniem pojazdu sportowego, mogącego poszczycić się świetnymi osiągami, ale jednocześnie niezwykle komfortowego i gotowego na wygodna podróż w sportowym stylu na naprawdę długim dystansie. Obecnie przedstawicielem tego segmentu w portfolio KTM, jest model KTM 1290 SUPER DUKE GT. Jest on rozwinięciem Bestii KTM 1290 Super Duke R.

 

 

Dysponuje podobnymi osiągami, ale poprzez dokonanie przez KTM szeregu zabiegów dostosowujących go fabrycznie do dalekich wojaży, otworzył się tym samym na kolejną grupę motocyklistów. Jakich? Otóż tych, którzy poza osiągami i maksymalnie brutalnym designem, lubią długie dystanse i cenią sobie przez to także wygodę, a więc większy zbiornik paliwa, mniej agresywną pozycję za kierownicą oraz lepszą ochronę przed wiatrem. To także wygodniejsza pozycja dla pasażera. Model KTM 890 DUKE GT jest więc bardziej prawdopodobny, niż może się wydawać! Jednocześnie GT to model turystyczny, jednak definiujący turystykę w zupełnie inny sposób niż obecny KTM 790 ADVENTURE. Dla GT liczy się w 100% szosa!

 


FOT. rideapart.com

 

A WIĘC, CO NAS CZEKA? 
Jakbyśmy mieli obstawiać, jaka z trzech, powyższych propozycji dopełni rodzącą się rodzinę 890, to odpowiedzielibyśmy bez wątpienia, że będzie to przedstawiciel supermotard, a więc model KTM 890 SM / 890 SUPERMOTO T. Dlaczego? Naszym zdaniem, to właśnie tego typu maszyn brakuje w obecnej gamie KTM. Temat potencjalnych następców dużych supermoto KTM, jest często poruszany w rozmowach z naszymi klientami, którzy zamawiając części do KTM 990 SM / 990 SMT dzielą się z nami swoimi osobistymi przemyśleniami z użytkowania tych maszyn. 

 


Motocykle KTM 390 DUKE w salonie KTMSKLEP Wojciechowicz w Olsztynie

 

Mamy jednak dobre wieści dla tych, którzy obstawiali opcję 1, ale i 2 oraz 3 bo… z dużym prawdopodobieństwem możemy spodziewać się wszystkich opisanych przez nas propozycji! KTM nie kryje swoich planów na rozwój rodziny 890 i jasno wskazuje na to, że na przestrzeni najbliższych lat możemy spodziewać się nowych motocykli w gamie adventure, supermoto / dual, a także naked. 
Ważną informacją, która ucieszy przede wszystkim miłośników małych pojemności jest fakt, że KTM zamierza wypełnić lukę, jaka obecnie jest pomiędzy konstrukcjami 390, a 690, a w zasadzie 790. Modele 690, to w końcu dość specyficzna, wyczynowa grupa maszy Enduro i supermoto. Odpowiedzią KTM na ten stan rzeczy ma być nowa jednostka - 490. 

 

 

Producent szykuje się do ataku z następującymi modelami: KTM 490 DUKE, KTM 490 ADVENTURE, KTM 490 RC. Prawdopodobnie czekają nas również maszyny supermoto 490. Wszystkie oczywiście w duchu… READY TO RACE!
 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas