logo

wróć do news

NEWS: KTM 890 DUKE R – to musisz wiedzieć o nowym Super Skalpelu

02-04-2020

KTM 890 DUKE R 2020 to motocykl, który podczas swojej prezentacji na targach EICMA rozpalił wyobraźnię tysięcy motocyklistów na całym świecie. Usportowiona wersja modelu 790 DUKE zyskała nie tylko pakiet wyścigowych genów o typowym dla KTM oznaczeniu „R”, ale także ku zdziwieniu wielu, sprzęt zyskał także dodatkowe centymetry sześcienne! Kilka dni temu DUKE 890 R został oficjalnie zaprezentowany światu w trakcie zorganizowanej przez KTM, globalnej prezentacji online, której w KTMSKLEP.PL… nie mogliśmy przegapić! Zatem co wiemy o nowym KTM 890 DUKE R 2020?


Jest grubo i to nie ulega wątpliwości. KTM promując swoje nowe dziecko nie szczędził określeń, że jest to najbardziej sportowy motocykl klasy średniej, który sprawia, że nawet przedstawiciele  większych pojemności, będą musieli się nieźle nagimnastykować, by dać mu radę

 

 

No ale dobra. Tak powiedzieć może każdy. Skupmy się więc teraz na liczbach. Silnik KTM 890 DUKE R to jednostka znana z KTM 790 DUKE, której pojemność wzrosła z 799 cm3 do 899 cm3. Te 100 cm3 różnicy zmienia sporo. Przede wszystkim pozwoliło to KTM na wyciągnięcie z tej dwucylindrowej rzędówki dodatkowych 16 KM. KTM 890 DUKE R generuje ich więc aż 121. Wzrósł też moment obrotowy. Z 87 Nm w KTM 790 DUKE, do 99 Nm w 890 DUKE R.

 

 

Większa moc silnika wymogła także zastosowanie większych chłodnic dla optymalnego chłodzenia. Wzrosty to jednak nie wszystko! Inżynierom KTM udało się także obniżyć masę własną konstrukcji i to aż o 3 kg. Tak więc mniej masy, więcej mocy! Aha, i żeby była jasność – nie odbyło się to poprzez zmniejszenie zbiornika paliwa. W obu maszynach mieści on 14 l. 

 

 

Poza zmianami związanymi z poprawą osiągów, w KTM 890 DUKE R sporo zmieniło się także w osprzęcie. Zacznijmy od hamulców. Dotychczasowe przednie hamulce KTM 790 DUKE z 4-tłoczkowymi zaciskami i tarczami o średnicy 300 mm zostały zastąpione wyścigowym pakietem Brembo, w którego skład wchodzą zaciski Brembo Stylema i wydajne tarcze o średnicy 320 mm. Tył to z kolei 1-tłokowy układ hamulcowy Brembo z pływającą tarczą hamulcową 240 mm. 
 


Skoro ma być jeszcze bardziej sportowo, to oczywiście popracowano także nad zawieszeniem. Przednie zawieszenie KTM 890 DUKE R to teraz sportowy zawias WP APEX 43 mm ze sprężyną liniową i oddzielnymi ustawieniami tłumienia, dobicia i odbicia. Tak więc pełna regulacja! Tylny monoshock to także dzieło WP APEX, które może pochwalić się ustawieniami kompresji wysokich i niskich prędkości, a także regulacją odbicia. Hydraulicznie regulowany regulator napięcia wstępnego pozwala na szybkie i łatwe zmiany.

 

 

Sportowe geny i ścisłe ukierunkowanie na wyścigowe doznania, w modelu KTM 890 DUKE R idą w parze z zaawansowaną elektroniką, która podobnie jak w KTM 790 DUKE nie tylko pozwala czerpać jeszcze więcej z jazdy, ale także podnosi poziom bezpieczeństwa.

 

 

KTM 890 DUKE R pozwala więc na skorzystanie z 3 trybów jazdy. Są nimi:

  • tryb DESZCZ: optymalizuje moc, oferuje największą trakcję, a oddawanie gazu jest łagodniejsze. Wszystko dla Twojego bezpieczeństwa w trudnych warunkach
  • tryb ULICZNY: tryb codziennej jazdy zapewnia pełną moc, domyślną kontrolę przepustnicy i wystarczającą kontrolę trakcji, odpowiednią do jazdy ulicznej bez utraty przyspieszenia poprzez odcięcie mocy, gdy przednie koło odrywa się od podłoża
  • tryb SPORTOWY: tryb sportowej jazdy ulicznej oferuje pełną moc, szybszą reakcję przepustnicy i mniej inwazyjne sterowanie trakcją, co pozwala na pewne uślizgi koła. Ten tryb pozwala również oderwać przednie koło bez ingerencji w kontrolę trakcji, umożliwiając maksymalne przyspieszenie.
  • + tryb TOROWY: to opcjonalny tryb, który pozwala na pewien poziom personalizacji. Idealny dla motocyklistów, chcących wybrać własne, maksymalnie wyścigowe ustawienia.

 

 

Ponadto motocykl korzysta z MTC - motocyklowej kontroli trakcji działającą na podstawie sześcioosiowego IMU, C-ABS - cornering ABS z opcją supermoto oraz system wheelie control. Na pokładzie KTM 890 DUKE R nie zabrakło także dużego, czytelnego wyświetlacza TFT, który gwarantuje świetne wyświetlanie nawet w najbardziej słoneczny dzień. 

Super Skalpel, jaki nosi przydomek KTM 890 DUKE R, to motocykl segmentu średnich nakedów, który jak żaden inny... jest READY TO RACE! 

 

 

W KTMSKLEP.PL po bardzo pozytywnych doświadczeniach z KTM 790 DUKE, po prostu nie możemy się doczekać tego modelu w naszym salonie. Wierzymy, że obecna sytuacja związana z wirusem szybko się uspokoi i że 890 DUKE R będzie jednym z cieszących się największym zainteresowaniem pojazdów podczas dni testowych Orange Days.

 


Robert Radzikowski i KTM 790 DUKE 2019 / ktmsklep.pl
 

 

Jeśli kogoś z Was 890 DUKE R urzekł już po lekturze materiałów prasowych, to pamiętajcie, że w naszym salonie możemy umożliwić Wam zakup tego motocykla online i zagwarantować jego dostawę prosto pod drzwi garażu! 
 

CENA KTM 890 DUKE R: 
sugerowana cena detaliczna 50,900 PLN
aktualna cena w KTMSKLEP.PL - TUTAJ 



 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas