0 produktów 0.00 zł
BLOG: KTM 890 ADVENTURE R i KTM 890 ADVENTURE R RALLY!
07-10-2020KTM to marka, która projektowanie i produkcję swoich motocykli seryjnych opiera bezpośrednio na doświadczeniach wyniesionych ze świata wyścigów. Od lat światem pomarańczowej dominacji jest off-road, stąd powiązania z motorsportem enduro, motocrossem oraz rajdami są szczególne. We wtorek 6 października KTM zaprezentował swoje nowe maszyny inspirowane rajdowym KTM 450 RALLY. A skoro o inspiracji czerpanej z odnoszącej sukcesy w rajdach 450-tce, to... nowości reprezentują rodzinę turystycznych motocykli KTM, czyli gamę ADVENTURE. Poznajcie więc nowego KTM 890 ADVENTURE R i KTM 890 ADVENTURE R RALLY - maszyny, otwierające nową erę turystyki motocyklowej!
KTM 890 ADVENTURE R – TO TYLKO WIĘKSZY SILNIK?
O debiut tego motocykla jeszcze w tym roku byliśmy niemalże pewni. Po zeszłorocznej prezentacji KTM 890 DUKE R, była to wręcz naturalna kolej rzeczy, że mocniejszego brata doczeka się także turystyczny KTM 790 ADVENTURE. Nie jest jednak tak, że nowy KTM 890 ADVENTURE R, to 790-tka z większym silnikiem. Owszem, serce bazuje na sprawdzonym w boju silniku, ale zostało przebudowane, co efekcie pozwoliło zyskać dodatkowe 90 cm3 pojemności. Pojemność oraz zwiększona o 20% masa układu korbowego i jeszcze kilka innych zabiegów przełożyły się na wzrost osiągów. I tak moc KTM 890 ADVENTURE R 2021 względem KTM 790 ADVENTURE R wzrosła do 105 KM (wcześniej 95 KM), a moment o 12 Nm. W 890 wynosi on 100 Nm, a w mniejszym bracie 88 Nm. KTM 890 ADVENTURE R może więc poszczycić się lepszymi właściwościami jezdnymi i lepszym oddawaniem mocy na niskich obrotach.
CO JESZCZE NOWEGO?
KTM projektując nowego KTM 890 ADVENTURE R chciał sprawić, aby ten sprzęt był jeszcze mocniej nastawiony na jazdę po bezdrożach. Zawieszenie to więc wciąż doskonały widelec WP XPLOR o skoku 240 mm, który terenu się nie boi. Został on wyposażony w sprężyny po obu stronach, jednak każda goleń pełni odrębną funkcję. W lewej odbywa się tłumienie dobicia, a po prawej odbicia. Widelec można łatwo regulować poprzez użycie pokrętła umieszczonego na górze. W ten sposób jeździec ma możliwość dostosować zawias do aktualnie napotkanych warunków i to w mgnieniu oka. Cała konstrukcja w odsłonie na sezon 2021 zyskała nowe ustawienia.
Tył to amortyzator WP XPLOR PDS o skoku 240 mm z regulacją naprężenia wstępnego, dobicia low i high speed oraz odbicia. Dokonując aktualizacji części KTM 890 ADVENTURE R 2021, poprawiono także układ hamulcowy. Tylny hamulec zyskał nowy, nierdzewny przewód hamulcowy, co ogranicza również słabnięcie układu na wymagających, długich zjazdach. Sam hamulec został też wyposażony w nowe, izolowane tłoczki zacisków oraz płytki izolacyjne, by uzyskać lepszą stabilność cieplną.
Z innych elementów należy wskazać na lżejszą ramę pomocniczą, wzmocnione sprzęgło, ulepszony ABS i system kontroli trakcji (MTC - w wydaniu na rok 2021 posiada dwa oddzielne moduły do pomiaru poślizgu tylnego koła i kąta pochylenia, dzięki czemu kontrola trakcji działa jeszcze płynniej), przeprojektowano mechanizm zmiany biegów, by zmiana mogła zachodzić szybciej i zainstalowano nowy przełącznik na kierownicy, który współgra z tempomatem.
Jeśli chodzi o systemy wsparcia kierowcy, to w "erce" spotkamy poza ABS, Cornering ABS i kontrolą trakcji z opcją całkowitego wyłączenia, także tryb off-road ABS, w którym to odłączymy działanie systemu na tylnym kole. Nie zapominajmy także o trybie jazdy OFF-ROAD, dostosowującym parametry silnika najlepiej jak to możliwe do zmagań w terenie. Quickshifter+ dostępny jest opcjonalnie.
KTM 890 ADVENTURE R RALLY 2021 – TYLKO 500 SZTUK NA EUROPĘ!
Mając już do czynienia wcześniej z wersją KTM 790 ADVENTURE R RALLY, jak tylko usłyszeliśmy o 890 RALLY, jasne było, że będzie to edycja limitowana. I tak jest. Sprzęt ten pojawi się na rynku w ilości jedynie 700 sztuk, z czego 200 przeznaczonych jest na rynek amerykański.
Motocykl to prawdziwa rajdowa bestia, która jeszcze bardziej niż 890 ADVENTURE R nastawiona jest na turystykę w iście ekstremalnym stylu lub od razu… na start w jakimś rajdzie! KTM 890 ADVENTURE R RALLY, to wszystkie zdobycze modelu "er", z bogatym pakietem rajdowych dodatków, z których kluczowym jest zawieszenie WP XPLOR PRO 7548 o skoku 270 mm! To zawieszenie swoje odegrało w rajdowej rywalizacji i potrafi naprawdę wiele. Z nim jazda może być jeszcze dynamiczniejsza i agresywniejsza, a skoki większe! Wszystko dzięki zastosowanej technologii zaworów stożkowych, które dają niemal nieograniczoną skuteczność amortyzacji, gwarantują komfort jazdy i są odporne na dobicie.
Tylny amortyzator WP XPLOR PRO 6746 to także owoc wieloletniego doświadczenia rajdowego KTM. Dzięki najnowszym komponentom o niskim współczynniku tarcia amortyzator gwarantuje najwyższą skuteczność amortyzacji, zmniejszając fizyczne obciążenie organizmu kierowcy. Zastosowano w nim progresywny system amortyzujący (PDS) oraz pełną regulację tłumienia dobicia, odbicia i wstępnego naprężenia sprężyny przy dużej i małej prędkości.
Poza tym wersja RALLY współpracuje z układem wydechowym Akrapovic, posiada płaskie siedzenie rajdowe o wysokości 910 mm, Quickshifter+ w standardzie, węższe felgi z dętkami, unikalne malowanie, przezroczyste owiewki, lotki, karbonowe osłony baku oraz wyścigowe podnóżki.
KIEDY KTM 890 ADVENTURE R / RALLY 2021 BĘDĄ DOSTĘPNE?
KTM 890 ADVENTURE R zacznie wjeżdżać do salonów KTM, w tym do naszego salonu KTM Olsztyn od listopada 2020 roku. Do tego czasu na pewno poznamy dokładną cenę tego egzemplarza. Odnośnie modelu RALLY, to jego przedsprzedaż już trwa, a cena oscyluje w granicach 90,900 PLN . Na chwilę pisania tegotekstu z 500 dostępnych sztuk pozostało 191. Jeśli więc jesteś zainteresowany tym modelem, to nie trać czasu, tylko już teraz rezerwuj online!
DANE TECHNICZNE KTM 890 ADVENTURE R RALLY 2021
SILNIK
MOMENT OBROTOWY 100 Nm
SKRZYNIA BIEGÓW 6-biegowa
CHŁODZENIE Chłodzenie cieczą z wodnym/olejowym wymiennikiem ciepła
ROZRUSZNIK Rozrusznik elektryczny
SUW 68.8 mm
ŚREDNICA 90.7 mm
SPRZĘGŁO Załączane mechaniczne sprzęgło antyhoppingowe PASC™
EMISJA CO2 105 g/km
POJEMNOŚĆ SKOKOWA 889 cm³
SYSTEM STEROWANIA SILNIKIEM Bosch EMS z RBW
DESIGN 2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy typu R2
ZUŻYCIE PALIWA 4.5 l/100 km
SMAROWANIE Układ smarowania z wymuszonym przepływem oleju z 2 pompami oleju
PODWOZIE
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.) 20 l
ABS Bosch 9.1 MP (z zakrętowym układem ABS i trybem offroad, możliwość wyłączenia)
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ 320 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ 260 mm
PRZEDNI HAMULEC Tarcza hamulcowa z 4-tłokowym, montowanym osiowo stałym zaciskiem
TYLNY HAMULEC 2-tłokowy zacisk hamulca, pływający
ŁAŃCUCH 520 Pierścień X
KONSTRUKCJA RAMY Rama ze stali chromowo-molibdenowej wykorzystująca silnik jako element nośny, malowana proszkowo
PRZEDNIE ZAWIESZENIE WP XPLOR PRO 7548
PRZEŚWIT 303 mm
TYLNE ZAWIESZENIE XPLOR PRO 6746
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA 910 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY 63.8 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD) 270 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ) 270 mm
MASA WŁASNA (OK.) 196 kg
DANE TECHNICZNE KTM 890 ADVENTURE R 2021
SILNIK
MOMENT OBROTOWY 100 Nm
SKRZYNIA BIEGÓW 6-biegowa
CHŁODZENIE Chłodzenie cieczą z wodnym/olejowym wymiennikiem ciepła
ROZRUSZNIK Rozrusznik elektryczny
SUW 68.8 mm
ŚREDNICA 90.7 mm
SPRZĘGŁO Załączane mechaniczne sprzęgło antyhoppingowe PASC™
EMISJA CO2 105 g/km
POJEMNOŚĆ SKOKOWA 889 cm³
SYSTEM STEROWANIA SILNIKIEM Bosch EMS z RBW
DESIGN 2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy typu R2
ZUŻYCIE PALIWA 4.5 l/100 km
SMAROWANIE Układ smarowania z wymuszonym przepływem oleju z 2 pompami oleju
PODWOZIE
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.) 20 l
ABS Bosch 9.1 MP (z zakrętowym układem ABS i trybem offroad, możliwość wyłączenia)
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ 320 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ 260 mm
PRZEDNI HAMULEC Tarcza hamulcowa z 4-tłokowym, montowanym osiowo stałym zaciskiem
TYLNY HAMULEC Pływająca tarcza hamulcowa Brembo z 2-tłokowym zaciskiem
ŁAŃCUCH 520 Pierścień X
KONSTRUKCJA RAMY Rama ze stali chromowo-molibdenowej wykorzystująca silnik jako element nośny, malowana proszkowo
PRZEDNIE ZAWIESZENIE WP XPLOR-USD, Ø 48 mm
PRZEŚWIT 263 mm
TYLNE ZAWIESZENIE XACT WP PDS mono shock
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA 880 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY 63.7 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD) 240 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ) 240 mm
MASA WŁASNA (OK.) 196 kg