logo

Z motocyklem jest podobnie jak doborem nart - należy go dobierać do umiejętności, wagi, wzrostu i terenu w jakim będziesz z niego korzystać. KTM 890 ADVENTURE R jest właściwy dla Ciebie jeśli...

potrzebujesz jeszcze więcej mocy, momentu obrotowego niż daje KTM 790 ADVENTURE R, a do tego zależy Ci na szeregu aktulizacji, które sprawiają, że z 890 ADVENTURE R zaliczysz jeszcze bardziej ekstremalną przygodę! 

Serce tego motocykla bazuje na sprawdzonym w boju silniku "790", ale zostało przebudowane, co efekcie pozwoliło zyskać dodatkowe 90 cm3 pojemności. Pojemność oraz zwiększona o 20% masa układu korbowego i jeszcze kilka innych zabiegów przełożyły się na wzrost osiągów. I tak moc KTM 890 ADVENTURE R 2021 względem KTM 790 ADVENTURE R wzrosła do 105 KM (wcześniej 95 KM), a moment o 12 Nm. W 890 wynosi on 100 Nm, a w mniejszym bracie 88 Nm. KTM 890 ADVENTURE R może więc poszczycić się lepszymi właściwościami jezdnymi i lepszym oddawaniem mocy na niskich obrotach.


KTM projektując nowego KTM 890 ADVENTURE R chciał sprawić, aby ten sprzęt był jeszcze mocniej nastawiony na jazdę po bezdrożach. Zawieszenie to więc wciąż doskonały widelec WP XPLOR o skoku 240 mm, który terenu się nie boi. Został on wyposażony w sprężyny po obu stronach, jednak każda goleń pełni odrębną funkcję. W lewej odbywa się tłumienie dobicia, a po prawej odbicia. Widelec można łatwo regulować poprzez użycie pokrętła umieszczonego na górze. W ten sposób jeździec ma możliwość dostosować zawias do aktualnie napotkanych warunków i to w mgnieniu oka. Cała konstrukcja w odsłonie na sezon 2021 zyskała nowe ustawienia.

 

 

Tył to amortyzator WP XPLOR PDS o skoku 240 mm z regulacją naprężenia wstępnego, dobicia low i high speed oraz odbicia. Dokonując aktualizacji części KTM 890 ADVENTURE R 2021, poprawiono także układ hamulcowy. Tylny hamulec zyskał nowy, nierdzewny przewód hamulcowy, co ogranicza również słabnięcie układu na wymagających, długich zjazdach. Sam hamulec został też wyposażony w nowe, izolowane tłoczki zacisków oraz płytki izolacyjne, by uzyskać lepszą stabilność cieplną. 

 

 

Z innych elementów należy wskazać na lżejszą ramę pomocniczą, wzmocnione sprzęgło, ulepszony ABS i system kontroli trakcji (MTC - w wydaniu na rok 2021 posiada  dwa oddzielne moduły do pomiaru poślizgu tylnego koła i kąta pochylenia, dzięki czemu kontrola trakcji działa jeszcze płynniej), przeprojektowano mechanizm zmiany biegów, by zmiana mogła zachodzić szybciej i zainstalowano nowy przełącznik na kierownicy, który współgra z tempomatem.

 

Jeśli chodzi o systemy wsparcia kierowcy, to w "erce" spotkamy poza ABS, Cornering ABS i kontrolą trakcji z opcją całkowitego wyłączenia, także tryb off-road ABS, w którym to odłączymy działanie systemu na tylnym kole. Nie zapominajmy także o trybie jazdy OFF-ROAD, dostosowującym parametry silnika najlepiej jak to możliwe do zmagań w terenie. Quickshifter+ dostępny jest opcjonalnie.


DANE TECHNICZNE KTM 890 ADVENTURE R 2021

SILNIK
MOMENT OBROTOWY    100 Nm
SKRZYNIA BIEGÓW    6-biegowa
CHŁODZENIE    Chłodzenie cieczą z wodnym/olejowym wymiennikiem ciepła
ROZRUSZNIK    Rozrusznik elektryczny
SUW    68.8 mm
ŚREDNICA    90.7 mm
SPRZĘGŁO    Załączane mechaniczne sprzęgło antyhoppingowe PASC™
EMISJA CO2    105 g/km
POJEMNOŚĆ SKOKOWA    889 cm³
SYSTEM STEROWANIA SILNIKIEM   Bosch EMS z RBW
DESIGN    2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy typu R2
ZUŻYCIE PALIWA    4.5 l/100 km
SMAROWANIE    Układ smarowania z wymuszonym przepływem oleju z 2 pompami oleju

PODWOZIE
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.)    20 l
ABS    Bosch 9.1 MP (z zakrętowym układem ABS i trybem offroad, możliwość wyłączenia)
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ    320 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ    260 mm
PRZEDNI HAMULEC    Tarcza hamulcowa z 4-tłokowym, montowanym osiowo stałym zaciskiem
TYLNY HAMULEC    Pływająca tarcza hamulcowa Brembo z 2-tłokowym zaciskiem
ŁAŃCUCH    520 Pierścień X
KONSTRUKCJA RAMY    Rama ze stali chromowo-molibdenowej wykorzystująca silnik jako element nośny, malowana proszkowo
PRZEDNIE ZAWIESZENIE    WP XPLOR-USD, Ø 48 mm
PRZEŚWIT    263 mm
TYLNE ZAWIESZENIE    XACT WP PDS mono shock
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA    880 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY    63.7 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD)    240 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ)    240 mm
MASA WŁASNA (OK.)    196 kg


 

 

 

Zobacz wszystkie
Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas