logo

wróć do news

BLOG: Jak poprawić swoją przyczepność na motocyklu?

07-05-2019

Zastanawiałeś się może kiedyś jak to jest, że w trudnym terenie lub podczas przyśpieszenia w motocrossie niektórzy zawodnicy skuteczniej utrzymują się na motocyklu niż Ty? Nie ześlizgują się z niego tak gwałtownie? Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka, ale istnieje proste i szybkie rozwiązanie, od którego powinieneś zacząć, by znacząco poprawić swoją przyczepność na grzbiecie off-roadowego KTM. Gdzie więc tkwi tajemnica? Otóż w… siedzeniu i technologii jego poszycia!

 

 

ŁATWO ZAPOMNIEĆ
Myśląc o personalizacji swojego motocykla, jedną z pierwszych myśli jaka pojawia się nam w głowie, są kwestie związane z zawieszeniem. Rozmyślamy więc nad doborem sprężyn pod swoją wagę, dostosowaniem zawiasu do wzrostu, ustawieniu go pod swoje preferencje. W tym kontekście, tematem, który jest też solidnie wałkowany jest kwestia napędu. Z pewnością każdy z Was posiada swoje ulubione ustawienia, jeśli mowa o doborze zębatek. Temat rzeka dopada nas także w chwili doboru odpowiednich opon oraz tego, co instalujemy w ich wnętrzu: dętkę, tubliss, a może mousse’a? Jeśli mousse, to jaki? 

 


Ale czy to wszystko? W tym wszystkim bardzo często zapominamy o takiej wydawać by się mogło dość błahej kwestii, jak… siedzenie. Nie wszyscy wiedzą, ale w zależności od osobistych preferencji, możemy dopasować je idealnie do swoich potrzeb. Tym bardziej, jeśli latamy KTM!
 


A wszystko dzięki bardzo dużemu doświadczeniu, jakie KTM wyciąga ze świata wyścigów enduro / MX. Dzięki temu jako zawodnicy, czy po prostu amatorzy weekendowego upalania w terenie lub na torze, możemy cieszyć się i korzystać z wyścigowych zdobyczy zespołów KTM w tej dziedzinie.

WYŻSZE? NIŻSZE, A MOŻE MIĘCIUTKIE?
W asortymencie siedzeń motocyklowych KTM EXC / SX mamy do wyboru szereg siedzeń, których zastosowanie pozwoli uczynić jazdę bardziej komfortową i efektywniejszą. W zależności od typu siedzenia możemy podzielić siedzenia PowerParts na dwie główne kategorie:

Dopełnieniem oferty jest również specjalne poszycie Factory stosowane przez niemal wszystkich zawodników fabrycznych zespołów KTM, któremu chcielibyśmy dzisiaj poświęcić nieco więcej miejsca. Dlaczego? Bo jazda z nim to większa pewność i mniejsze zmęczenie, a przy tym minimalny wydatek!

 

 

POSZYCIE SIEDZENIA FACTORY – STWORZONE DO ZADAŃ SPECJALNYCH
Jeśli więc poszukujesz lepszego trzymania na motocyklu, to warto warto w takim razie pomyśleć o obiciu standardowego fotela KTM SX / EXC właśnie poszyciem Factory, idąc tym samym w ślady Tadka Błażusiaka, Jonny’ego Walkera, czy w końcu Coopera Webba, który z takim siedzeniem na pokładzie swojego KTM 450 SX-F FACTORY EDITION, sięgnął kilka dni temu po tytuł Mistrza AMA Supercross 2019! 
 

 

O ile nie można zbyt wiele złego powiedzieć na seryjne wykończenie siedzeń najnowszych SX / EXC, gdy panują sprzyjające warunki atmosferyczne, tak podczas dłuższego boju w kurzu, piachu, a już nie mówiąc o walce w błocie i deszczu, jego właściwości odpowiedzialne za trzymanie „siedzenia” zawodnika na miejscu, zdecydowanie słabną. Oczywiście, czy to w Enduro, czy Motocrossie, znaczną część czasu spędzamy z tyłkiem nad siedzeniem, jednak podczas przyśpieszania, hamowania, wchodzenia w zakręty, czy w Hard Enduro podczas rzeźbienia trawersu, walki w ekstremalnym potoku, nie brakuje momentów, kiedy to obecność naszych 4 liter na siedzeniu jest nie tyle wskazana, co konieczna. 

 

 

I w takich właśnie sytuacjach z pomocą przychodzą właściwości poszycia opracowanego przez KTM specjalnie z myślą o fabrycznych teamach – poszycia Factory. Dzięki zastosowaniu specjalnych pasów poprzecznych oraz chropowatej struktury materiału wykazującego ogromne właściwości antypoślizgowe, można zrzucić sporo sił z rąk i nóg, którą w trudnych sytuacjach niepotrzebnie traci się właśnie na walkę o to, by utrzymać się na motocyklu.

 

 

Mimo kontaktu materiału z błotem, dzięki swojej strukturze pozwala on na swobodne siedzenie na motocyklu / utrzymywanie się na nim zarówno wtedy, gdy jest stromo oraz wtedy, gdy za sterami potężnego KTM 450 SX-F wychodzi się z ciasnego winkla z rollerem odkręconym na maksa. Siły działające na ciało próbują przesunąć je wówczas w stronę tylnego błotnika wytrącając nas z rytmu. Z siedzeniem KTM Factory, natrafiają jednak na solidny opór.

 

 

Z poszycia siedzenia Factory korzystam od kilku dobrych sezonów i bez wątpienia jest to element, bez którego nie wyobrażam sobie już startu w zawodach. Poza transferem zawieszenia od WP POLAND do swojego obecnego KTM 300 EXC TPI z poprzedniego KTM 250 EXC TPI, siedzenie było jedną z pierwszych rzeczy, jakie zyskała nowa Katie. Zapewnia ono świetne trzymanie w każdych warunkach atmosferycznych. Właściwości siedzenia szczególnie doceniam na leśnych trawersach, gdzie walka cały czas toczy się między łapaniem przyczepności tylnego koła a poszukiwaniem najlepszej ścieżki w stronę szczytu. Korzystając ze zwykłego siedzenia, które w kontakcie z błotem stawało się po prostu śliskie, do tego wszystkiego dochodziła jeszcze wzmożona walka ze ześlizgiwaniem.Oskar Kaczmarczyk

 

 

ILE TO KOSZTUJE?
Cena poszycia Factory, za pomocą którego nadasz swojemu dotychczasowemu, seryjnemu siedzeniu KTM nowych właściwości, które gwarantujemy – z pewnością docenisz podczas kolejnego wypadu na motocykl to 335 zł. W pakiecie z poszyciem, niezrównaną przyczepnością zyskujesz także świetny look w stylu KTM Factory Racing!

 

 

To jednak nie wszystko na dziś. Kupując poszycie FACTORY do  20 maja 2019 do 23:59 w naszym sklepie i podając przy zakupie w polu uwagi do zamówienia hasło: „mega-trzymanie-z-factory-seat” otrzymasz 10% zniżkę na ten produkt!
 

A więc... KUP TERAZ!