logo

wróć do news

Warto było czekać! Nowy KTM 890 SMT 2023 ujrzał światło dzienne!

25-04-2023

 

Po wielu latach oczekiwań na następcę KTM 990 SMT, ten piękny moment nastąpił. Sezon 2023 przyniósł jego godnego następcę, który wykorzystując sprawdzoną jednostkę o pojemności 890 cm3 jest READY, by przyprawiać o dreszcz emocji każdego dnia - zarówno podczas codziennych dojazdów do pracy, jak i weekendowych wojaży po malowniczych trasach Europy. Sport tourer KTM 890 SMT 2023 już tu jest i czeka, aż go wybierzesz!

 


SILNIK I SKRZYNIA BIEGÓW
Najnowsza konstrukcja spod znaku SMT została obudowana wokół dwucylindrowej, chłodzonej cieszą, 8-zaworowej jednostki, generującej 105 KM i potężne 100 Nm momentu obrotowego. Całość jest niezwykle kompaktowa, a głowica cylindrów DOHC może pochwalić się dwoma wałkami rozrządu, napędzanymi łańcuchowo. Za odpowiednie napięcie odpowiada hydrauliczny napinacz. Cennym elementem tego silnik KTM są wałki wyrównoważające, które "wygładzają" pracę silnika, eliminując nieprzyjemne drgania. Silnik współpracuje z 6-stopniową skrzynia biegów i sprzęgłem antihoppingowym PASC™.

 

WYDAJNE ZAWIESZENIE WP 
Za dostarczenie zawieszenia do KTM 890 SMT odpowiedzialna jest firma WP Suspension. Nie mogło być inaczej! Widelec WP APEX został wyposażony w regulację tłumienia odbicia i dobicia na górnej goleni. Umożliwia to szybką i łatwą zmianę ustawień do różnych rodzajów jazdy. Tylny amortyzator WP APEX posiada z kolei regulację tłumienia odbicia oraz ręczną regulację napięcia wstępnego sprężyny. Regulacja tłumienia odbicia pozwala motocykliście dostosować zachowanie amortyzatora do różnych sytuacji na trasie, podczas gdy regulacja napięcia wstępnego sprężyny, jest nieoceniona w momencie dostosowywania maszyny do jazdy z bagażem, czy pasażerem.

 

 

KOŁA I HAMULCE 
To bez wątpienia jeden z najważniejszych aspektów miłośników reaktywowanej serii SMT. Czerpiąc z supermoto, KTM 890 SMT został wyposażony w lekkie koła w rozmiarze 17". A co znajdziesz na obręczach? Otóż idealne do szosowych szaleństw opony Michelin PowerGP. Za kwestię hamowania odpowiedzialne są natomiast podzespoły J.JUAN. Z przodu za swoją pracę odpowiedzialne są podwójne tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm z promieniowo montowanym, 4-tłoczkowym zaciskiem. W tyle pracuje natomiast 260-milimetrowa tarcza z 2-tłoczkowym zaciskiem.  

 
NADWOZIE 
Design nowego KTM 890 SMT jest nie do pomylenia z żadnym innym motocyklem dostępnym na rynku! Sylwetka motocykla jasno komunikuje, że jest READY na ostrą i szybką jazdę, a podwójny przedni błotnik z chlapaczem w dolnej części i rasowym błotnikiem umieszonym pod reflektorem to wyraźne nawiązanie do sportowego KTM 450 SMR. Przód dopełniają zaczerpnięte z motorsportu dolne osłony goleni. Nie sposób nie wspomnieć także o nowym i zoptymalizowanym pod kątem aerodynamiki deflektorze wiatrowym. Został on opracowany w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony przed wiatrem, przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznego sportowego wyglądu KTM. Dodajmy do tego boczne spojlery, tylne panele boczne i zachęcającą do dynamicznej jazdy i gwarantującą pełną kontrolę pozycję za sterami, a otrzymamy prawdziwy sprzęt godny miana SMT. Pojemny zbiornik paliwa, mieszczący blisko 16 litrów to z kolei możliwość cieszenia się jazdą bez potrzeby tankowania na dystansie ponad 300 km.

ZAAWANSOWANA ELEKTRONIKA NA POKŁADZIE
KTM dba nie tylko o dreszcz emocji, ale także o bezpieczeństwo każdego użytkownika Pomarańczy. Stąd nie mogło być inaczej i na pokładzie KTM 890 SMT 2023 znajdziesz szereg systemów ułatwiających i usprawniających jazdę, a także poprawiających bezpieczeństwo. Jednym z nich jest system MTC, czyli motocyklowa kontrola trakcji wykorzystująca zaawansowaną jednostkę pomiarową z czujnikami 6D. Nie tylko reguluje ona i kontroluje poślizg tylnego koła, ale zapobiega także niekontrolowanemu podnoszeniu przedniego koła. SMT 890 wyposażony został także w system ABS, w tym działający w zakrętach Cornering ABS, a skoro o motocyklu wywodzącym się z supermoto mowa, to na wyposażeniu znalazł się także Supermoto ABS. Umożliwia on wyłączenie systemu na tylnym kole oraz ograniczeniu jego mocy na przednim, a to oznacza, że z 890 SMT zaznasz szalonego pokonywania zakrętów z efektywnym uślizgiem tylnego koła. Całość dopełniają tryby jazdy (RAIN, STREET, SPORT), z którymi dostosujesz charakterystykę swojego nowego SMT do aktualnych warunków pogodowych i... nastroju! Wszystkie najważniejsze informacje odczytasz z kolei z 5", kolorowego wyświetlacza TFT. 

 

POWER PARTS I OPCJE PERSONALIZACJI
KTM 890 SMT 2023 to absolutna nowość na rynku, ale jak na pomarańczową markę z Mattighofen przystało, wraz z modelem światło dzienne ujrzał bogaty pakiet akcesoriów tuningowych KTM PowerParts. Znajdziesz w nim wszystko, czego tylko zapragnie Twoja pomarańczowa dusza, by Twój nowy SMT, był jeszcze bardziej READY TO RACE! Od dodatków poprawiających wygląd, poprzez osłony, lusterka montowane w zakończeniach kierownicy, komfortowe siedzenia, a na torbach i układach wydechowych Akrapovic kończąc.

WNIOSEK?
KTM 890 SMT 2023 to szalony mix supermoto i turystyka, z którym nie zaznasz nudy - i to bez względu na to, czy będziesz dojeżdżać za jego sterami do pracy, czy wyruszysz na ekscytującą podróż po Europie, odwiedzając przy tym tak bajeczne miejsca jak Przełęcz Stelvio. Ten motocykl pełnymi garściami czerpie ze świata SM, a dzięki rozwiązaniom poprawiającym komfort, będzie Twoim wymarzonym partnerem podróży w iście sportowym stylu. Bądź jednym z pierwszych, który w sezonie 2023 wyjedzie na szosę z SMT 890 i już dzisiaj skontaktuj się z naszym doradcą i dowiedz się więcej: +48 664 949 121 . Cenę już wkrótce poznasz tutaj.

 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas