logo

wróć do news

NEWS: Pomarańczowe Supermoto powraca. Poznajcie KTM 450 SMR 2021

09-09-2020

Przyznamy szczerze, że w to wtorkowe popołudnie, gdy zakończyliśmy pracę w naszym salonie, KTM megapozytywnie nas zaskoczył! Wtorek 8 września zostanie bowiem zapamiętany jako ważny dzień dla świata supermoto, bo pomarańczowi ogłosili… powrót legendy, czyli rasowego supermoto jakim jest KTM 450 SMR 2021!

Kto siedzi w temacie supermoto i kocha się w KTM 450 SMR lub posiada ten sprzęt, to przez ostatnie lata z pewnością zadawał sobie pytania: „Co z SMR? Czemu nie ma nowych odsłon?”. Ostatni model jaki znajdziecie w naszej wyszukiwarce części KTM, to sztuka z roku 2014. Trochę czasu, więc minęło! A SMR jak nie było, tak nie było… aż do wczoraj!
 


 

Totalnie niespodziewanie, bez większych pogłosek w branży KTM zaprezentował najnowszą twarz swojego rasowego, w 100% wyścigowego supermoto bez homologacji. KTM 450 SMR to bliski kuzyn maksymalnie dopracowanego i odnoszącego liczne sukcesy w rywalizacji motocrossowej modelu KTM 450 SX-F.


KTM 450 SMR 2021 – JAKI JEST?
Jak już zaznaczyliśmy, maszyna bazuje na crossowej 450-tce. Konstrukcja jest więc doskonale sprawdzona i to w najbardziej wymagających bojach. Supermociak posiada kompaktową głowicę z pojedynczym wałkiem rozrządu i elektroniczny wtrysk paliwa, co wpływa na jego efektywne oddawanie mocy. Sam silnik to jednostka, która może poszczycić się sukcesami w serii AMA SX, czy Mistrzostwach Świata MX.

 

 

Ważące 27,3 kg serducho 450 SMR o dużej mocy współpracuje z 5-stopniową skrzynią biegów PANKL Racing, której przełożenia zostały specjalnie dobrane do supermoto. Podobnie jak sprzęgło antyhoppingowe SUTER. Dzięki niemu niwelowane jest podskakiwanie koła podczas gwałtownego hamowania przed wejściem w zakręt pokonywany jak to w supermoto - na poślizgu.

 

 

PODWOZIE
W kwestii podwozia oczywiście sporo zmian względem modelu KTM 450 SX-F. SMR został wyposażony w niezwykle lekkie a zrazem wytrzymałe obręcze ALPINA. Przód to szprychowane 16,5", a tył szprychowane 17". Na felgi obuto opony Bridgestone (bezdętkowe) 125/600 R16,5 oraz 165/630 R17 - oczywiście typu slick dla zapewnienia najlepszych wrażeń na torze supermoto!

 

 

W kwestii zawieszenia nie mogło być inaczej. KTM 450 SMR współpracuje z pakietem zawieszenia WP. Widelec to powietrzna konstrukcja WP XACT AER 48. W lewej goleni znajdziemy zamkniętą sprężynę pneumatyczną, a w prawej komorę olejową zapewniającą progresywne, stałe tłumienie. Widelec zyskał specjalną charakterystykę na potrzeby Supermoto. Amor tylny to WP XACT z pełną regulacją. 

 

 

Odpowiedzialność za wyhamowanie pomarańczowego supermoto KTM powierzył jak w przypadku wszystkich motocykli MX z Mattighofen marce BREMBO. Z przodu znajdziemy jednak potężniejszą, bo mierzącą 310 mm tarczę współpracującą z aż 4-tłoczkowym zaciskiem. Z tyłu tarcza 220 mm współgra z zaciskiem 1-tłoczkowym.

 

 

POMOCNA ELEKTRONIKA 
Kilka lat nieobecności SMR na rynku rekompensują nowinki technologiczne, jakie znajdziemy na jego pokładzie. Mowa o elektronicznych systemach wsparcia, a wśród nich o systemie kontroli startu, który gwarantuje zdecydowanie bardziej dynamiczny i efektywny start. Nie zabrakło także systemu kontroli trakcji, zwiększającego przyczepność w kluczowych momentach, takich jak zmiana nawierzchni z asfaltowej na gruntową (zmian można dokonać podczas jazdy). Wisienką na torcie jest przełącznik map zainstalowany na kierownicy, pozwalający na wybór idealnej mapy do aktualnie panujących warunków. Szczególnie przyda się to podczas nagłej zmiany warunków atmosferycznych (wybór między mapą standardową i agresywną).

 

 

KTM 450 SMR 2021 zapowiada się więc naprawdę WYŚCIGOWO! Cena KTM 450 SMR 2021 będzie oscylowała w granicach 48,645 ZŁ. Cieszymy się, że SMR w wersji maksymalnie torowej wraca do oferty, a sądząc po Waszych telefonach z zapytaniami o ten model jakie mieliśmy już w trakcie pisania tego newsa, Wy chyba także!
 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas