logo

wróć do news

NEWS: Aż dwie nowe BESTIE, czyli KTM 1290 Super Duke R 2022 i KTM 1290 Super Duke R EVO 2022!

17-11-2021

Od początku listopada wypatrywaliśmy na horyzoncie jakiejś nowości w szeregach pomarańczowej rodziny naked. No i się doczekaliśmy! Wtorek 16 listopada przyniósł prezentację i to nie jednego, a aż dwóch pożeraczy asfaltu wyposażonych we flagowy silnik o oznaczeniu 1290. 


KTM 1290 Super Duke R jest gotowy, by wkroczyć w sezon 2022. Dotychczasowa generacja jest z nami już od sezonu 2020, dlatego w Mattighofen podjęto kolejne zabiegi, mające na celu w dalszym stopniu rozwijać tę konstrukcję, która jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie w segmencie naked. 

 


CO NOWEGO? 
Najnowsze wcielenie BESTII "R" może pochwalić się nie tylko nowym, bardzo wyzywającym malowaniem i pomarańczowymi felgami, ale przede wszystkim licznymi usprawnieniami, sprawiającymi, że KTM 1290 Super Duke R 2022 kipi jeszcze większą agresją, ale też może poszczycić się większą precyzją. Jedną z takich rzeczy jest zupełnie nowa przepustnica o zmniejszonym do 65 stopni kącie. To dokładnie to samo rozwiązanie jakie znalazło się na pokładzie KTM 1290 Super Duke RR. Postawiono też na reedukację masy (a jakże inaczej!), którą osiągnięto m.in. poprzez zastosowanie cieńszego korpusu silnika, czy ulepszenie mocowania chłodnic wody i oleju. Tylko na tym zaoszczędzono 0,8 kg. Najwięcej "urwano" jednak na ramie. Jest ona teraz 3-krotnie sztywniejsza niż w poprzedniku, a dzięki zastosowaniu większych średnic ruch i cieńszych ścianek, udało się obniżyć masę o 2 kg w porównaniu z poprzednim modelem. 

KTM 1290 Super Duke R, jest więc lżejszy i generuje 180 KM oraz 140 Nm momentu obrotowego. Aby móc korzystać z tej potęgi mocy w każdych warunkach, jeździec może liczyć na wsparcie zaawansowanej elektroniki oferującej 3 tryby jazdy: RAIN / STREET / SPORT oraz systemy MTC, MSR, cornering ABS z trybem Supermoto ABS. Opcjonalnie BESTIĘ można doposażyć w tryb torowy TRACK oraz PERFORMANCE umożlwiający dostosowywanie reakcji przepustnicy, poślizgu tylnego koła, czy też działania anti-stoppie. Nie zabrakło natomiast Quickshiftera+.

 

 

KTM 1290 SUPER DUKE R EVO 2022
Najbardziej pikantna nowość nosi jednak oznaczenie EVO. Ja mówią spece z KTM, to bardziej wyrafinowany drapieżnik, który posiada zdolności adaptacyjnego. Do czego? Do warunków drogowych! 

W przeciwieństwie do zwykłej "erki", współpracującej z konwencjonalnym zawieszeniem WP APEX, EVO wyposażony jest w półaktywny zawias. To debiut tego typu systemu w tej pomarańczowej rodzinie! Co to oznacza dla jeźdźca? Otóż, że w jego ręce oddane zostają 3 tryby: COMFORT, STREET i SPORT, za pomocą których dostosuje on ustawienia do aktualnie panujących warunków i osobistych preferencji. Ponadto napięcie wstępne sprężyny tylnego zawieszenia można obniżyć za pomocą menu na wyświetlaczu TFT do 20 mm w 10 krokach, w zależności od wymagań. W takim przypadku ustawienie regulacji wynosi od 0% do 100% (w etapach co 10%) lub 2mm.

 

 

W Austrii pomyślano także o tych najbardziej wymagających. Specjalnie dla nich został stworzony opcjonalny pakiet WP SUSPENSION PRO, który oferuje jeszcze 3 tryby tłumienia: TRACK (maksymalne torowe usztywnienie), ADVANCED (precyzyjne ustawienie tłumienia widelca i amortyzatora w skali 1-8) i AUTO (inteligentny tryb automatycznego dostosowania). SUSPENSION PRO oferuje również trzy automatyczne ustawienia automatycznego poziomowania obciążenia wstępnego — LOW, STANDARD i HIGH. W tym przypadku zawieszenie jest w stanie automatycznie dostosować napięcie wstępne zgodnie z wagą bikera i odtworzyć 3 zdefiniowane geometrie:

- AUTO-STANDARD: neutralna i wyważona geometria.
- AUTO-LOW: zrelaksowana, mniej agresywna, wygodniejsza geometria, z niższą wysokością siedziska.
- AUTO-HIGH: agresywna, zwinna geometria gotowa do ataku na torze, z bardziej obciążonym przodem.

BESTIA R i BESTIA R EVO, to demoniczne rodzeństwo, które wnosi do rodziny KTM NAKED jeszcze więcej furii. Pierwszych sztuk w naszym salonie KTM Olsztyn możemy zacząć spodziewać się najprawdopodobniej od stycznia 2022. Aby być na bieżąco, zachęcamy do śledzenia naszego fanpage'a i Instagrama. Z pewnością poinformujemy Was na ich łamach, o przyjeździe nowych KTM 1290 Super Duke R / EVO 2022!


 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN