logo

wróć do news

Moc emocji w KTMSKLEP po targach EICMA! Co wiemy o nowych KTM 2018?

08-11-2017

The Scalpel

To, dlaczego pomarańczowi ochrzcili 790 DUKE’a ksywką „skalpel” nie powinno chyba nikogo dziwić. Design tego motocykla jest w końcu ostry jak skalpel! Wersja produkcyjna różni się nieznaczenie od wersji koncepcyjnej, ale to oczywiście zrozumiałe. Motocykl zyskał spełniający normy emisji spalin i hałasu streetowy układ wydechowy oraz stelaż do pod tablicę rejestracyjną.

Na szczęście totalnie efektowna rama pomocnicza nie uległa prawie zmianie! Nie zmieniło się jeszcze jedno. KTM od początku wyrażał się o „skalpelu” jako o najbardziej precyzyjnej broni ulicznej z szosowego segmentu naked. Dziś, kiedy jesteśmy na etapie oczekiwania na złożenie pierwszego zamówienia na ten motocykl do naszego salonu w Olsztynie, KTM o 790 DUKE mówi wprost. To sprzęt mający do zaoferowania lekkość prowadzenia 600-tki i moc 800-tki!

Nowy 790 DUKE jak na rasowy sprzęt uliczny KTM przystało, został wyposażony w szereg udogodnień, takich jak zakrętowy ABS, system kontroli trakcji, system kontroli startu, MSR, wyświetlacz TFT i system zmiany trybów jazdy, który zawiera także tryb torowy. Zawieszenie to dzieło WP. Sprzęto posiada 105 KM, 86 Nm momentu obrotowego i waży 169 kilogramów.


450 RALLY

Podczas EICMA na najbardziej pomarańczowym stosiku wystawowym, szefostwo KTM zaprezentowało także najnowszą generację rajdowego pogromcy Dakaru – modelu 450 RALLY REPLICA. Od debiutanckiego roku 2011 (wówczas nastąpiła zmiana przepisów i 690 RALLY musiał przejść na emeryturę), konstrukcja 450 RALLY REPLICA jest nieustannie rozwijana i jak udowodniła już 7-krotnie, nie ma sobie równych na dzikich bezdrożach Dakaru.

Najnowsza odsłona dakarówki KTM ma podtrzymać tę passę i pomóc dotrzeć fabrycznym zawodnikom Red Bull KTM do mety Dakaru 2018 na topowych pozycjach.  

790 ADVENTURE R

Skoro jesteśmy już przy temacie off-roadu, to w tym miejscu koniecznie trzeba wspomnieć o największej niespodziance, jaką KTM zgotował podczas EICMA. Mowa o modelu 790 ADVENTURE R. Ten prototypowy motocykl segmentu Adventure ma być odpowiedzią na najbardziej ekstremalne potrzeby wszystkich maniaków turystyki motocyklowej.

Potężny, napędzany nową 2-cylindrową jednostką napędową 790 ADVENTURE R zyskał pełen pakiet rajdowych genów, dzięki czemu będzie w stanie zajechać dalej, niż jakikolwiek inny konkurent. 790 ADVENTURE R to żywy, a w zasadzie mechaniczny dowód na to, jak bardzo ważny jest dla KTM świat turystyki i motorsportu.

Nie ukrywamy, że u nas w KTMSKLEP najnowszy prototyp KTM z rodziny ADVENTURE wywarł kolosalne wrażenie i ubolewamy, że do prezentacji wersji produkcyjnej przyjdzie czekać jeszcze rok. Możemy być jednak pewni, że ten model na pewno nie złagodnieje i w wariancie R, będzie naprawdę READY TO RACE!

INNE POMARAŃCZE

Poza trzema wyżej wspomnianymi, grubymi nowościami KTM na swoim stoisku zaprezentował także nowe rodzeństwo FREERIDE E-XC 2018 i FREERIDE 250 F oraz odświeżone wersje szosowych 1290 SUPER DUKE GT i… 690 DUKE!

Obecność tego drugiego szczególnie nas ucieszyła i podejrzewamy, że rzesze jego fanów również. Mówiło się, że 790 DUKE będzie mógł wyprzeć 690-tkę z oferty, ale nic z tych rzeczy. Poczciwy, potrafiący zaserwować masę fun’u singiel 690 pozostaje w ofercie nakedów KTM!

A jak Wy podsumowujecie targi EICMA? Co sądzicie o austriackich nowościach? Zapraszamy do naszego salonu KTM w Olsztynie. Chętnie pogadamy na ten temat! A póki co, przeżyjmy tę wspaniałą prezentację jeszcze raz!

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas