logo

wróć do news

NEWS: KTM 890 ADVENTURE R 2023 - jeszcze bardziej rajdowy!

19-09-2022

Najgłodniejszy wypraw w ekstremalnym wydaniu turystyk KTM, czyli KTM 890 Adventure R, powraca w nowej odsłonie! W wersji na rok 2023 "890-tka" Adventure R jest jeszcze mocniej nastawiona na podróżowanie po bezdrożach, a wszystko to rzecz jasna... w iście rajdowym stylu! 

 

 

"Po co jechać długą i nudną drogą, skoro można znaleźć znacznie bardziej ekscytujący skrót?" - najwidoczniej właśnie taka myśl przyświecała konstruktorom z Mattighofen podczas konstruowania KTM 890 ADVENTURE R 2023! Najnowsze wcielenie podróżnika inspirowanego dakarówkami KTM, może pochwalić się zmodernizowanym nadwoziem, które jeszcze mocniej nawiązuje do KTM 450 RALLY. Boczne owiewki są smuklejsze i zostały poprowdzone znacznie wyżej. Ponadto wzmocniona została czasza. Pod owiewką znajdują się teraz 2 wsporniki z kutego aluminium, dzięki czemu zapewniają one lepszą sztywność całego kokpitu. A skoro już o kokpicie mowa, to nie sposób nie wspomnieć też o nowym, 5-calowym wyświetlaczu z powłoką ze szkła mineralnego zapewniającą ochronę przed zadrapaniami i odbiciami światła. Opcjonalnie - dzięki specjalnemu modułowi łączności, rider będzie mógł połączyć się z nim za pośrednictwem aplikacji KTMConnect. Jeździec zyska poprzez to dostęp do nawigacji, muzyki i obsługi połączeń.

Ważną aktualizacją jest zmodernizowanie zawieszenie. Nowy KTM 890 Adventure R 2023 posiada regulowane zawieszenie dostarczone rzecz jasna przez WP. Przód to WP XPLOR. Z kolei tył to WP XPLOR PDS. Zapewnia ono komfort, ale co najważniejsze, oferuje doskonałe właściwości w czasie jazdy po bezdrożach. Dodatkowo kontrolę przodu motocykla podczas jazdy w terenie podnosi amortyzator układu kierowniczego.

Sercem motocykla niezmiennie jest generujący 77 kW mocy, dwucylindrowy silnik o pojemności 889 cm3. Konstrukcja cechuje się wysokim, bo wynoszącym 100 Nm momentem obrotowym i współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów oraz załączanym mechaniczne sprzęgłem antyhoppingowym PASC. Całość została wkomponowana w ramę kratownicową ze stali chromowo-molibdenowej. Warto tu dodać, że wykorzystuje ona silnik jako element nośny konstrukcji.



W oferowaniu możliwie najlepszych doznań płynących z jazdy i to bez względu na panujące warunki, na pokładzie tego motocykla nie mogło zabraknąć zaawansowanej elektroniki, z której słyną maszyny KTM. Wśród wielu systemów pokładowych rider może liczyć na wsparcie między innymi ABS-u, systemu MTC opartego na zaawansowanym module pomiarowym 6D i trybów jazdy. Sam ABS może się natomiast pochwalić usprawnieniem OFF-ROAD, dzięki któremu możliwa jest dezaktywacja działania systemu w tylnym kole oraz ograniczenie jego siły działania na froncie. Wszystko po to, by zarzucanie tyłem w terenie było maksymalnie efektywne! Nowością są też opony, czyli Mitas Enduro Trail, których mieszanka została specjalnie zoptymalizowana dla KTM. Dzięki nim jazda poza utwardzonymi nawierzchniami, jest jeszcze bardziej wydajna!

Ale nowy 890 ADVENTURE R 2023 to także nowy, jeszcze bardziej rajdowy look. Dzięki zastosowaniu jeszcze większej powierzchni w kolorze białym, wyrazistych oznaczeń "R" ten sprzęt jeszcze bardziej upodobnił się do KTM 450 RALLY REPLICA, przez co wygląda maksymalnie… READY TO RACE!


KTM 890 ADVENTURE R 2023 - NAJWAŻNIEJSZE CECHY NOWEGO MODELU

// Zmienione nadwozie i owiewki inspirowane modelem KTM 450 RALLY
// Nowa przednia szyba zapewniająca lepszy przepływ powietrza
// Zmienione ustawienia zawieszenia zmniejszające zmęczenie na długich dystansach
// Zmodernizowany wyświetlacz TFT 5" z połączeniem USB i nowymi piktogramami
// Ulepszone komponenty systemu ABS z nowym modulatorem (9,3 MP)
// OFFROAD ABS połączony z OFFROAD MODE i (opcjonalnie) RALLY MODE
// Nowe i bardziej zorientowane na offroad opony Mitas
// Zaktualizowany system nawigacji turn-by-turn plus
// Wprowadzenie funkcji DEMO MODE
// Włącznik na kierownicy z ostrzeżeniem o zagrożeniach
// Nowa osłona silnika


Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN