logo

Czy wiesz, że z motocyklem jest podobnie jak doborem nart? Należy go dobierać do umiejętności, wagi, wzrostu i terenu w jakim będziesz z niego korzystać. KTM 300 EXC SIX DAYS 2024 jest właściwy dla Ciebie jeśli...

poszukujesz wszystkiego tego, co daje KTM 300 EXC 2024 (czytaj więcej), ale w kwestii wyposażenia, oczekujesz jeszcze więcej! I właśnie dla takich ludzi, z takimi potrzebami powstał KTM 300 EXC SIX DAYS 2024, który jest... READY TO RACE na 101%!


Z dwudziestoletnią historią, usianą triumfami i wygranymi, KTM 300 EXC SIX DAYS trwale usadowił się na podium osiągnięć. Wsparty potężną siłą napędu, gwarantującą dynamiczną reakcję przy niskich obrotach i zadziwiającą prędkość przy wysokich obrotach - ten motocykl jest po prostu READY TO RACE. Dzięki tym cechom, jest to wybór mistrzów aspirujących do zdobycia najwyższych laurów. Na rok 2024, KTM 300 EXC SIX DAYS został wyposażony w nowe narzędzia do pokonania rywali, w tym nową pomarańczową ramę, dwukomorowe zawieszenie, nowe nadwozie, technologię TBI, oraz imponujący zestaw elementów SIX DAY, umożliwiający rywalizację z każdym, na dowolnym terenie, z niebywałym zaufaniem do własnych możliwości.


SILNIK

Silnik o mocy 49 KM, momentem obrotowym 43,8 Nm i wadze 24,6 kg, przemawiają do wyobraźni. Nowy 2-suwowy silnik o pojemności 300 cm³ nie tylko poszerza możliwości w klasie enduro E3, ale jest doskonałym rozwiązaniem dla kierowców szukających maksymalnej mocy i momentu obrotowego przy jak najmniejszej masie motocykla. Stąd silnik KTM 300 EXC jest niekwestionowanym liderem w ultrakonkurencyjnej klasie enduro E3 i Hard Enduro na całym świecie. Model 2024 zapomina o systemie TPI. 2-suwowe KTM na rok 2024 otrzymują nowy układ Throttle Body Injection (TBI), sterowany elektronicznie. ECU współpracuje z nową przepustnicą Keihin o średnicy gardzieli 39 mm, obliczając optymalny skład mieszanki paliwowo-powietrznej, przez ciągłe analizowanie temperatury płynu chłodzącego, temperatury powietrza, ciśnienia atmosferycznego, ciśnienia w skrzyni korbowej, prędkości obrotowej silnika i stopnia otwarcia przepustnicy, gwarantując najbardziej płynne i jednolite dostarczanie mocy, nawet w najtrudniejszych warunkach jazdy enduro. W 2024 roku obudowa zaworu membranowego przeszła gruntowną metamorfozę, a system wydechu zyskał elektroniczne sterowanie. Nowe plastikowe klapki na zewnątrz obudowy zaworu membranowego uszczelniają tor wlotu powietrza, zapobiegając dostarczaniu zbyt dużej ilości paliwa na najbardziej stromych podjazdach, co mogłoby prowadzić do tworzenia zbyt bogatej mieszanki.

 

NAJWYŻSZY POZIOM AMORTYZACJI

Wprowadzenie hasła "READY TO RACE" jeszcze nigdy nie było tak łatwe. Dzięki nowemu zawieszeniu KTM EXC serii 2024, możliwa jest regulacja przedniego i tylnego zawieszenia bez konieczności użycia narzędzi. Legendarny tylny system PDS, który odegrał kluczową rolę w wielu wyścigowych zwycięstwach, został odświeżony i wyposażony w zupełnie nowy amortyzator o dwustopniowej ręcznej regulacji dobicia. Kierowcy pozostaje jedynie kilka sekund, by dostosować ustawienia dla szybkiej lub wolnej jazdy. Nowa, bardziej zwarta konstrukcja oraz uszczelnienia łożysk i główny tłok optymalizujący przepływ oleju, zapewniają lepszą i stabilniejszą absorpcję nierówności. Przedni widelec również oferuje łatwą regulację dzięki ręcznie obracanym grzechotkom u dołu i na górnej nasadce, co przypomina manipulację manetką gazu. Z kolei dwukomorowy widelec WP XACT o średnicy 48 mm, zastosowany w 2024 roku, gwarantuje szybkie i stabilne tłumienie, zoptymalizowany przepływ oleju oraz nowy hydrauliczny ogranicznik skoku na ostatnich 68 mm. Dzięki tym zaawansowanym rozwiązaniom, ten widelec prezentuje niezrównaną skuteczność w każdych warunkach. Dodatkowo, nowe pierścienie ochronne zabezpieczają go przed zanieczyszczeniami. A co najważniejsze, regulacja dobicia i odbicia jest teraz możliwa bez użycia narzędzi.


WYDECH

Dźwięk, który wydobywa się z tego dwusuwowego silnika, jest muzyką dla uszu każdego miłośnika motocykli! W KTM 300 EXC SIX DAYS 2024, dzięki bardziej kompaktowej budowie silnika, udało się podnieść przednią rurę wydechową, zwiększając tym samym jej odporność na uszkodzenia podczas pokonywania trudnych przeszkód, takich jak głębokie koleiny czy korzenie drzew, czy też podczas wspinaczki na strome skały. Tłumik, wykonany z lekkiego aluminium, został pokryty atrakcyjnym, antracytowym kolorem i ozdobiony logotypem SIX DAYS.

 

ZMIENNE MAPY ZAPŁONU

Nowo opracowany przełącznik mapy pracy silnika jest standardem w modelach SIX DAYS. Umożliwia łatwe przełączanie między dwiema mapami sterowania wtryskiem, zapłonem i innymi parametrami. Mapa 1 zapewnia normalne, bardziej liniowe i przewidywalne dostarczanie mocy, natomiast mapa 2 jest bardziej agresywna, z mocniejszą reakcją na gaz i bardziej wyrazistym uwalnianiem mocy.

 

 

MODUŁ STERUJĄCY

Nowo wprowadzony Offroad Control Unit (OCU), czyli moduł sterujący jazdą w terenie, umiejscowiony pod siedzeniem, zastępuje cały zestaw elektronicznych bezpieczników i przekaźników. OCU reaguje na sygnały wysyłane bez przerwy przez regulator napięcia i jednostkę sterującą silnika (ECU), kontrolując wszystkie wyjścia i automatycznie je wyłączając w przypadku ich przeciążenia. Proces ten znacznie upraszcza lokalizację potencjalnych problemów, ponieważ status każdego wyjścia jest sygnalizowany za pomocą diod LED o zielonym lub czerwonym kolorze. W praktyce oznacza to, że diagnoza wszelkich kwestii elektrycznych podczas trasy jest tak prosta, jak podniesienie siedzenia i spojrzenie na diody. Tym samym, eliminuje konieczność noszenia ze sobą dodatkowych, nieporęcznych bezpieczników.

.

 


RAMA

Wszystkie modele KTM EXC SIX DAYS Argentina 2024 otrzymały zupełnie nową, proszkowo lakierowaną, błyszczącą pomarańczową ramę. Ta innowacyjna konstrukcja została zaprojektowana w celu osiągnięcia maksymalnej sztywności wzdłużnej, dzięki czemu doskonale przekazuje informacje zwrotne kierowcy, pochłania energię i zapewnia stabilność motocyklowi nawet przy dużych prędkościach. Przebudowa ramy polegała na zmianie położenia wirujących mas wewnątrz konstrukcji i dodaniu kutego połączenia z główką ramy. Przesunięcie mocowań podnóżków ku środkowi sprawia, że dolna część jest smuklejsza i mniej podatna na zahaczenia. Z kolei nowe mocowanie amortyzatora, oddzielone od głównej rury, skutecznie minimalizuje zjawisko przysiadania motocykla na kole. Łatwiejsze w serwisowaniu uszczelnienie główki ramy poprawia niezawodność, a rura z zamkniętym końcem umożliwia inną trasę przepływu paliwa.  Po zakończonej jeździe, solidnie wyprofilowana, jednoczęściowa i wykonana z kutego stopu stopka pewnie podpiera motocykl. Nowa rama pomocnicza, wykonana z lekkiego aluminium wzmocnionego poliamidem, odpowiada za zachowanie motocykla z tyłu głównej ramy. Starannie dobrana sztywność ramy pomocniczej zapewnia doskonałe prowadzenie i przekazuje kierowcy jak najwięcej informacji zwrotnych. Nowa rama pomocnicza jest krótsza, bardziej zwarta i wytrzymalsza niż jej poprzedniczka. Elektroniczne podzespoły zostały w pełni zintegrowane z ramą pomocniczą, eliminując konieczność stosowania dodatkowych wsporników i uchwytów.
 


PROWADZENIE

Jazda KTM 300 EXC SIX DAYS 2024 jest po prostu... "ekscytująca". Ten motocykl oferuje niezrównane wrażenia z jazdy, zarówno na szlakach enduro, jak i w trudnym off-roadzie. Jego lekka konstrukcja i mocny silnik sprawiają, że prowadzi się płynnie i precyzyjnie, bez względu na teren. Silnik o pojemności 300 cm³ jest doskonały dla tych, którzy poszukują doskonałej równowagi między mocą a kontrolą. Dostarcza wystarczająco dużej mocy, aby poradzić sobie z najbardziej wymagającymi trasami, a jednocześnie jest na tyle łagodny, aby pozwolić na płynną i kontrolowaną jazdę. Nowy system Throttle Body Injection (TBI) gwarantuje płynne dostarczanie mocy, co przekłada się na lepszą kontrolę i łatwiejszą jazdę. KTM 300 EXC SIX DAYS 2024 jest szczególnie odpowiedni dla kierowców, którzy szukają wysokiej wydajności i niezawodności w off-roadzie. Dzięki wysokiej jakości zawieszeniu, solidnej konstrukcji i efektywnej skrzyni biegów, jest to motocykl, który daje pewność siebie i umożliwia jazdę na najwyższym poziomie. Ten motocykl jest również idealny dla kierowców, którzy poszukują motocykla, który nie tylko radzi sobie świetnie na torze, ale również prezentuje się dobrze. Unikalny design, inspirowany barwami flagi Argentyny, na pewno przyciągnie spojrzenia zarówno na szlaku, jak i poza nim.

 

 

JESZCZE WIĘCEJ POWER PARTS I OPCJI PERSONALIZACJI
Twój nowy KTM 300 EXC SIX DAYS 2024 może być dokładnie taki, jak sobie wymarzysz. Wszystko dzięki szerokiej ofercie akcesoriów i części tuningowych KTM PowerParts. W katalogu znajdziesz komponenty opracowane specjalnie z myślą o KTM 300 EXC SIX DAYS 2024. Potrójne zaciski zawieszenia, części tuningowe do silnika, cieszące oko dodatki CNC, podkręcający osiągi układ wydechowy Akrapovic, czy też okleiny w stylu Factory! Jest w czym wybierać.


 

WYPOSAŻENIE SIX DAYS

Podobnie jak w przeszłości, tak i w najnowszej odsłonie, dopełnieniem rodziny KTM EXC 2024 są specjalnie zaprojektowane maszyny o oznaczeniu Six Days, której jednym z członków jest 300 EXC. Te wyjątkowe motocykle zostały stworzone jako hołd dla słynnej imprezy "Sześciodniówka" i oferują najbardziej wymagającym jeźdźcom jeszcze więcej komponentów READY TO RACE! Co wyróżnia te maszyny poza ich unikalną okleiną?

  • Pomarańczowa rama: KTM 300 EXC SIX DAYS 2024 prezentuje się nie tylko wyjątkowo dzięki swojej pomarańczowej ramie, ale ta konstrukcja zapewnia również maksymalną sztywność wzdłużną i doskonałe prowadzenie na torze.
  • Specjalne siedzenie Grippier SIX DAYS: Jeźdźcy docenią specjalne siedzenie SIX DAYS, które gwarantuje wyjątkowe przyczepienie i komfort podczas długich godzin jazdy.
  • Kierownica z charakterystycznym wygięciem i logo SIX DAYS: Kierownica tego modelu została zaprojektowana z charakterystycznym wygięciem, zapewniając optymalną pozycję i kontrolę nad motocyklem. Dodatkowo, logo SIX DAYS nadaje mu unikalny wygląd.
  • Antracytowy tłumik z logo SIX DAYS: Sportowy wygląd i doskonała wydajność to cechy charakterystyczne antracytowego tłumika z logo SIX DAYS, który dodaje motocyklowi dodatkowego pazura.
  • Obręcze GIANT o wysokiej wytrzymałości z logo SIX DAYS: Motocykl został wyposażony w obręcze GIANT, które cechują się wysoką wytrzymałością i doskonałą odpornością na trudne warunki terenowe. Logo SIX DAYS dodaje im wyjątkowego charakteru.
  • Anodowane na pomarańczowo, obrabiane CNC potrójne zaciski widelca: Precyzyjnie wykonane potrójne zaciski widelca są anodowane na pomarańczowo i nie tylko dodają motocyklowi stylowego wyglądu, ale również zapewniają doskonałą kontrolę.
  • Pomarańczowy ściągacz przedniej osi: Praktyczny i stylowy, pomarańczowy ściągacz przedniej osi ułatwia i usprawnia konserwację oraz zmianę koła
  • Półpływająca przednia tarcza hamulcowa: Wysoce wydajna półpływająca przednia tarcza hamulcowa zapewnia niezawodne i mocne hamowanie w każdych warunkach.
  • Pełna tylna tarcza hamulcowa: Również tylna tarcza hamulcowa gwarantuje doskonałą wydajność i kontrolę hamowania.
  • Linka zabezpieczająca tylny hamulec: Dodatkowa linka zabezpieczająca tylny hamulec zapewnia bezpieczeństwo podczas intensywnej jazdy enduro.
  • Pomarańczowa tylna zębatka Supersprox Stealth: Wytrzymała i stylowa tylna zębatka Supersprox Stealth doskonale wpasowuje się w charakter motocykla.
  • Pomarańczowa prowadnica łańcucha: Prowadnica łańcucha w kolorze pomarańczowym nie tylko zapewnia stabilność i ochronę łańcucha, ale również podkreśla look.
  • Kompozytowa osłona silnika: Solidna i lekka kompozytowa osłona silnika chroni jednostkę napędową przed uszkodzeniami i zarysowaniami podczas jazdy off-road.
  • Przełącznik map zapłonu: Przełącznik map zapłonu umożliwia dostosowanie charakterystyki silnika do preferencji jeźdźca i warunków terenowych.
  • Wentylator chłodnicy: Wyposażenie w wentylator chłodnicy zapewnia optymalną temperaturę silnika nawet w najbardziej wymagających warunkach, zapewniając pełną wydajność.
  • Opony Metzeler 6 Days Extreme: Opony Metzeler 6 Days Extreme są stworzone do pokonywania trudnych terenów enduro, zapewniając doskonałą przyczepność i wytrzymałość.


 

DANE TECHNICZNE KTM 300 EXC SIX DAYS ARGENTINA 2024 

SILNIK

SKRZYNIA BIEGÓW    6-biegowa
ROZRUSZNIK    Rozrusznik elektryczny
SUW    72 mm
ŚREDNICA    72 mm
SPRZĘGŁO    Sprzęgło wielotarczowe mokre DDS, układ hydrauliczny Brembo
POJEMNOŚĆ SKOKOWA    293.15 cm³
EMS    Vitesco Technologies EMS
DESIGN    Silnik 1-cylindrowy, 2-suwowy

PODWOZIE

WAGA MOTOCYKLA (BEZ PALIWA)    104.9 kg
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.)    8.9 l
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ    260 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ    220 mm
PRZEDNI HAMULEC    Hamulec tarczowy
TYLNY HAMULEC    Hamulec tarczowy
ŁAŃCUCH    520 Pierścień X
KONSTRUKCJA RAMY    Podwójna kratownicowa z centralną poprzeczką, wykonana ze stali 25CrMo4
PRZEDNIE ZAWIESZENIE    WP XACT-USD, Ø 48 mm
PRZEŚWIT    347 mm
TYLNE ZAWIESZENIE    Amortyzator Xplor PDS WP
SEAT HEIGHT    963 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY    63.9 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD)    300 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ)    310 mm

 


NIE DO ZATRZYMANIA!

KTM 300 EXC SIX DAYS 2024 to kombinacja wyrafinowanej technologii i niekwestionowanej mocy, tworząca jednoślad, który nie ma sobie równych. Czy to na torze, czy w trudnym terenie, ten motocykl jest niezaprzeczalnie jednym z najlepszych na rynku.

Bądź przed konkurencją dzięki najnowszym KTM EXC z rocznika 2024! Skontaktuj się z nami już dziś i zabezpiecz swoje miejsce na liście rezerwowej. Przeżyj dreszcz emocji, będąc pierwszym, który podbije dzikie bezdroża dzięki niezrównanym osiągom i najnowocześniejszej technologii enduro KTM. Nie czekaj - zdobądź przewagę nad rywalami już teraz!

 


*Zilustrowane pojazdy mogą różnić się wybranymi szczegółami od modeli seryjnych, a niektóre ilustracje przedstawiają wyposażenie opcjonalne dostępne za dodatkową opłatą. Wszelkie informacje dotyczące zakresu oferty, wyglądu, usług, wymiarów i ciężaru są niewiążące i podane z zastrzeżeniem, że mogą wystąpić błędy, np. w druku, ustawieniu i / lub pisowni; takie informacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Należy pamiętać, że specyfikacje modeli mogą się różnić w zależności od kraju. W przypadku powierzchni lakierowanych mogą wystąpić różnice w kolorze spowodowane zwykłymi wahaniami procesu produkcyjnego. Podane wartości zużycia paliwa odnoszą się do seryjnych sprawnych technicznie pojazdów w momencie opuszczenia fabryki.

Nie naśladuj stylu jazdy przedstawionego na zdjęciach! Przedstawieni zawodnicy to zawodowi motocykliści. Zdjęcia zostały wykonane na zamkniętych torach wyścigowych lub zamkniętych drogach. KTM pragnie uświadomić wszystkich motocyklistów, że podczas jazdy muszą stosować odzież ochronną i zawsze jeździć w sposób odpowiedzialny, zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego.
 

Zobacz wszystkie
Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas