logo

Z motocyklem jest podobnie jak doborem nart - należy go dobierać do umiejętności, wagi, wzrostu i terenu w jakim będzie użytkowany. KTM 300 SX 2023 został opracowany specjalnie dla... 

tych jeźdźców, którzy chcą namieszać w klasie OPEN lub po prostu szukają niesamowicie mocnej maszyny do weekendowych bojów na torze MX! 

W czasach, kiedy większość producentów zaczyna zapominać o maszynach napędzanych dwusuwową jednostką napędową, KTM nie zwalnia tempa i uporczywie rozwija konstrukcje 2T. Przykładem jest właśnie totalnie nowy motocykl KTM 300 SX, który nie dość, że jest dużym, motocrossowym dwusuwem, to w dodatku współpracuje on z najnowszą technologią, dzięki której jest bardziej eko, oferuje wyższą kulturę pracy, a jego codzienna eksploatacja i dostosowywanie do warunków pogodowych i wysokości nad poziomem morza, jest proste jak nigdy wcześniej. Wszystko to dzięki najnowszej technologii elektronicznego wtrysku paliwa

Sam silnik KTM 300 SX to niezwykle lekka, bo ważąca tylko 23,9 kg jednostka o potężnej mocy 57 KM i wyjątkowym momencie obrotowym, a wszystko to w maszynie, której waga nie przekracza 100 kg! Tak - tu liczbą mówią za siebie. 

 

KTM 300 SX 2023 wykorzystuje zupełnie nową ramę, która jest nie tylko lekka, ale i wytrzymała. To kratownicowa konstrukcja chromowo-molibdenowa, która jest hydroformowana, cięta laserowo i spawana przez roboty. Charakteryzują ją specjalnie obliczone parametry giętkości wzdłużnej i skrętnej, co oznacza, że rama działa jak pewnego rodzaju amortyzator. Przekłada się to pozytywnie na samą jazdę, która jest mniej wyczerpująca, a rider odczuwa mniejsze zmęczenie po wielu okrążeniach. Rama pomocnicza jest natomiast wzmocniona poliamidem, co jeszcze bardziej poprawia czucie motocykla. 
 


 

Dopełnieniem tych czerpiących bezpośrednio ze świata motorsportu rozwiązań jest nowe zawieszenie dostarczone przez WP Suspension. Tylny amortyzator posiada ręczną, dwuzakresową regulacją dobicia. Dzięki temu zawodnik może w ciągu kilku sekund wyregulować ustawienia dla wysokich i niskich prędkości. Widelec przedni też można łatwo regulować za pomocą pojedynczego zaworu obciążonego wstępnie ciśnieniem powietrza oraz łatwo dostępnym, klikanym regulatorom tłumienia dobicia i odbicia. Duży dwusuw z Mattighofen może się także pochwalić zupełnie nowym nadwoziem i poprawioną ergonomią, będącą owocem wielu lat zbierania doświadczeń w świecie wyścigów przez największe gwiazdy MX / SX, w tym Tony'ego Cairoliego, czy Coopera Webba. 

Istotnym rozwiązaniem, jakie znajdziesz na pokładzie KTM 300 SX 2023 jest bez wątpienia przełącznik map zapłonu. Ten sprzęt posiada dwie mapy, dzięki czemu w mgnieniu oka - za pomocą specjalnego przełącznika na kierownicy - zmienisz charakterystykę silnika na taką, która bardziej będzie odpowiadała aktualnym warunkom na torze. Pierwsza z nich zapewnia bardziej liniowe oddawanie mocy. Druga zaś pozwala na uzyskanie pełnej mocy i najwyższej dynamiki, z którą jeszcze dobitniej pokażesz rywalom, gdzie ich miejsce!


POZNAJ OPINIĘ ŚREDNIO-ZAAWANSOWANEGO ZAWODNIKA - ELIASZA DAVIDSONA - O KTM 300 SX 2023:

Ten sprzęt to już prawdziwy zabójca (śmiech)! Ja na tym motocyklu - na łagodnej mapie - miałem siły, żeby mu porządnie odwinąć może na dwóch prostych. Pojemność w KTM 300 SX robi po prostu swoje. Do tego wtrysk paliwa i elektroniczny zawór sprawiły, że ta reakcja na gaz jest piekielna - dosłownie jak - siedzenie na eksplodującej butli z gazem. Każde dotknięcie manetki to natychmiastowa reakcja, dzięki której motocykl wystrzeliwuje jak rakieta ziemia powietrze, która wcale nie ma zamiaru szybko lądować. KTM 300 SX to bardzo, bardzo mocny motocykl z dodatkowym "przyciskiem zagłady", czyli przełącznikiem mapy na agresywniejszą. Po jej aktywacji 300-tka staje się prawdziwym szatanem. Szczerze mówiąc, nawet nie chciałem na niej zbyt długo jeździć, bo czułem, że to się może zakończyć dla mnie szpitalem. Chwila nieuwagi, troszeczkę luźniejsze ręce lub nogi i motocykl jedzie tam, gdzie chce. Aby dosiąść tego modelu i wystartować w wyścigu lub zaliczyć dłuższą sesję na torze trzeba być naprawdę kozakiem, ze sporymi pokładami sił. Jazda KTM 300 SX 2023 rozbudziła też piekielnie moją wyobraźnię na temat tego silnika w wersji EXC. Myślę, że ten silnik dopiero wtedy pokaże swój prawdziwy potencjał. Jeżeli będzie go można zestroić tak, aby od tych najniższych obrotów - takim umierającym silnikiem - jeździł, to w terenie będzie robił na pewno niesamowitą robotę. Taka konstrukcja pozwoli marce KTM po raz kolejny zrewolucjonizować sektor enduro. Ale to najpewniej czeka nas za rok przy gamie EXC 2024!

 


DANE TECHNICZNE KTM 300 SX 2023


SILNIK

SKRZYNIA BIEGÓW    5-biegowa
ROZRUSZNIK    Rozrusznik elektryczny
SUW    72 mm
ŚREDNICA    72 mm
SPRZĘGŁO    Mokre wielotarczowe sprzęgło DDS, hydraulika Brembo
POJEMNOŚĆ SKOKOWA    293.2 cm³
EMS    Vitesco Technologies EMS
DESIGN    Silnik 1-cylindrowy, 2-suwowy
MOC    57 KM


PODWOZIE

WAGA MOTOCYKLA (BEZ PALIWA)    99.4 kg
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.)    7.2 l
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ    260 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ    220 mm
PRZEDNI HAMULEC    Hamulec tarczowy
TYLNY HAMULEC    Hamulec tarczowy
ŁAŃCUCH    Pierścień X 5/8 x 1/4"
KONSTRUKCJA RAMY    Podwójna kratownicowa z centralną poprzeczką, wykonana ze stali 25CrMo4
PRZEDNIE ZAWIESZENIE    WP XACT-USD, Ø 48 mm
PRZEŚWIT    354 mm
TYLNE ZAWIESZENIE    WP XACT Monoshock z łącznikami
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA    958 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY    63.9 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD)    310 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ)    300 mm

 

 


*Zilustrowane pojazdy mogą różnić się wybranymi szczegółami od modeli seryjnych, a niektóre ilustracje przedstawiają wyposażenie opcjonalne dostępne za dodatkową opłatą. Wszelkie informacje dotyczące zakresu oferty, wyglądu, usług, wymiarów i ciężaru są niewiążące i podane z zastrzeżeniem, że mogą wystąpić błędy, np. w druku, ustawieniu i / lub pisowni; takie informacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Należy pamiętać, że specyfikacje modeli mogą się różnić w zależności od kraju. W przypadku powierzchni lakierowanych mogą wystąpić różnice w kolorze spowodowane zwykłymi wahaniami procesu produkcyjnego. Podane wartości zużycia paliwa odnoszą się do seryjnych sprawnych technicznie pojazdów w momencie opuszczenia fabryki.

Nie naśladuj stylu jazdy przedstawionego na zdjęciach! Przedstawieni zawodnicy to zawodowi motocykliści. Zdjęcia zostały wykonane na zamkniętych torach wyścigowych lub zamkniętych drogach. KTM pragnie uświadomić wszystkich motocyklistów, że podczas jazdy muszą stosować odzież ochronną i zawsze jeździć w sposób odpowiedzialny, zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego.
 

Zobacz wszystkie
Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas