logo

Z motocyklem jest podobnie jak doborem nart - należy go dobierać do umiejętności, wagi, wzrostu i terenu w jakim będzie użytkowany. KTM 250 SX 2023 został opracowany specjalnie dla...

miłośników mocy w dwusuwowym wydaniu! Najnowsza ćwiartka 2T z pomarańczowej stajni KTM przynosi ogromy powiew świeżości. To bezapelacyjny przełom w historii dwusuwowych motocrossówek austriackiej produkcji. Składa się na to fakt, że KTM 250 SX 2023 to nie tylko reprezentant zupełnie nowej generacji SX czerpiący z najnowszych doświadczeń pomarańczowych ze świata motorsportu, ale to także dwutakt, w którym nie znajdziesz już gaźnika lecz innowacyjny wtrysk paliwa. Kiedy inni producenci wygaszają konstrukcje 2T, to KTM nie zamierza zwalniać!

Dzięki nowemu rozwiązaniu wraz z elektronicznym zaworem Power-Valve, motocykl KTM 250 SX 2023 oferuje to, co doskonale znane w dwutaktach, ale także znacznie podnosi komfort obsługi, eksploatacji i podkręca osiągi! Nowe rozwiązanie pozwala zapomnieć o niepożądanych wyciekach paliwa podczas wywrotek, a także o takim zagadnieniu, jak nużące regulacje gaźnika w zależności od warunków pogodowych i wysokościowych. Wtrysk i elektroniczny zawór to gwarancja automatycznego dostrajania, dzięki czemu jeździec może skupić się w 100% na wyścigu i drodze do podium!

 

KTM 250 SX 2023 podobnie jak reszta jego rodzeństwa z rodziny KTM SX 2023 może pochwalić się szeregiem nowych części KTM, a także rozwiązań. U podstaw jest nowa rama, która wykonana została poprzez hydroformowanie i cięcie laserowe. Charakteryzują ją specjalnie obliczone parametry giętkości wzdłużnej i skrętnej, co oznacza, że rama działa jak swojego rodzaju amortyzator. Przekłada się to pozytywnie na samą jazdę, która jest mniej wyczerpująca, a rider odczuwa mniejsze zmęczenie po wielu okrążeniach. Z kolei aluminiowa rama pomocnicza wzmocniona poliamidem jeszcze bardziej poprawia czucie motocykla.

Zmianie uległo także zawieszenie. Podobnie jak u pozostałych członków SX 2023, użyto zupełnie nowej konstrukcji amortyzatora z ręczną, dwuzakresową regulacją dobicia. Rider może w ciągu kilku sekund wyregulować ustawienia dla wysokich i niskich prędkości. Widelec przedni też można łatwo regulować za pomocą pojedynczego zaworu obciążonego wstępnie ciśnieniem powietrza oraz łatwo dostępnym, klikanym regulatorom tłumienia dobicia i odbicia. 48-milimetrowy pneumatyczny widelec przedni WP XACT z rozdzieloną funkcją tłumienia daje pewność siebie niezbędną do zaatakowania rywali. Tylny amortyzator WP XACT cechuje się z kolei przewidywalnym działaniem, do czego przyczyniają się tuleje wahacza SKF o niskim współczynniku tarcia i zaawansowanej charakterystyce tłumienia.
 


Silnik 250-tki SX 2023 generuje 53 KM, a jego masa całkowita to 23,9 kg. To w przełożeniu na masę własną motocykla na poziomie 99,4 kg sprawia, że ten sprzęt potrafi solidnie poruszyć i może tego dokonać na dwa sposoby. Wszystko dzięki zmiennym mapom zapłonu, które są dostępne poprzez przycisk zlokalizowany na kierownicy. Pierwsza z nich zapewnia przewidywalny, bardziej liniowy przyrost mocy, a druga to synonim pełnej dynamiki i wyścigowej bojowości! Poza liczbami warto też wspomnieć o nacisku, jaki w KTM SX 2023 został położony na centralizację masy, w tym masy pracującego silnika. Efekt prac inżynierów z Mattighofen to jeszcze większa zwinność i prowadzenie. W konstrukcji zyskała także ergonomia. Jeździec ma teraz zapewniony jeszcze lepszy kontakt z motocyklem i to zarówno w pozycji stojącej, jak i siedzącej. Nowe, ostre plastiki wykonano z zamysłem gromadzenia przez nie mniejszej ilości błota, a antypoślizgowe siedzenie, by gwarantowało jeszcze lepsze trzymanie podczas dynamicznego wyścigu.


POZNAJ OPINIĘ ŚREDNIO-ZAAWANSOWANEGO ZAWODNIKA - ELIASZA DAVIDSONA - O KTM 250 SX 2023:

Ten motocykl bardzo mnie zaskoczył, bo byłem pewien, że tak jak dotychczasowe ćwiartki w dwusuwie będzie takim szatanem, a… taki nie był. Na łagodnej mapie był naprawdę przyjaznym motocyklem - nawet przyjacielem i nie chciał zabić, jak poprzednie generacje. Na agresywnej mapie sprzęt ten dostaje już pazura, ale trzeba przyznać, że niesamowicie liniowo oddaje on moc - od najniższych obrotów, aż do samego końca. Pewna dzikość 2T odeszła więc w zapomnienie. Jest bardzo równiutko i mam wrażenie, że charakterystyka jest nawet lepsza niż w 4T. W żadnym momencie nie brakowało mocy. KTM 250 SX w każdym zakresie obrotów potrafi wyciągnąć. Wejście w zakręt na zbyt wysokim biegu nie jest tu żadnym problemem, co przekłada się na to, że nie trzeba się posiłkować sprzęgłem. Zapas mocy robi tu swoje. Testując ten motocykl większość czasu jeździłem na mocniejszej mapie, ponieważ łatwiej mi było dostosować prędkość na skokach. Zbyt wolne wejście w zakręt? Wystarczy dodać gazu i KTM 250 SX przeskakuje wszystkie hopki bez najmniejszego problemu. Żeby jeździć tą pomarańczką, trzeba mieć siły, ale wydaje mi się, że z gamy SX 2023 ten sprzęt jest chyba najbardziej uniwersalny. Wtrysk paliwa TBi z wtryskiwaczami przed i za przepustnicą naprawdę robi robotę. To w połączeniu z elektronicznym zaworem wydechowym pozwoliło uzyskać tę liniową charakterystykę. Jeżeli kto poszukuje mocnego motocykla, ale z przyjaznym nastawieniem do jeźdźca, to sądzę, że KTM 250 SX 2023 będzie chyba najlepszym wyborem.

 


DANE TECHNICZNE KTM 250 SX 2023


SILNIK

SKRZYNIA BIEGÓW    5-biegowa
ROZRUSZNIK    Rozrusznik elektryczny
SUW    72 mm
ŚREDNICA    66.4 mm
SPRZĘGŁO    Mokre wielotarczowe sprzęgło DDS, hydraulika Brembo
POJEMNOŚĆ SKOKOWA    249 cm³
EMS    Vitesco Technologies EMS
DESIGN    Silnik 1-cylindrowy, 2-suwowy
MOC    53 KM


PODWOZIE

WAGA MOTOCYKLA (BEZ PALIWA)    99.4 kg
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.)    7.2 l
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ    260 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ    220 mm
PRZEDNI HAMULEC    Hamulec tarczowy
TYLNY HAMULEC    Hamulec tarczowy
ŁAŃCUCH    Pierścień X 5/8 x 1/4"
KONSTRUKCJA RAMY    Podwójna kratownicowa z centralną poprzeczką, wykonana ze stali 25CrMo4
PRZEDNIE ZAWIESZENIE    WP XACT-USD, Ø 48 mm
PRZEŚWIT    354 mm
TYLNE ZAWIESZENIE    WP XACT Monoshock z łącznikami
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA    958 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY    63.9 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD)    310 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ)    300 mm

 

 


 

*Zilustrowane pojazdy mogą różnić się wybranymi szczegółami od modeli seryjnych, a niektóre ilustracje przedstawiają wyposażenie opcjonalne dostępne za dodatkową opłatą. Wszelkie informacje dotyczące zakresu oferty, wyglądu, usług, wymiarów i ciężaru są niewiążące i podane z zastrzeżeniem, że mogą wystąpić błędy, np. w druku, ustawieniu i / lub pisowni; takie informacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Należy pamiętać, że specyfikacje modeli mogą się różnić w zależności od kraju. W przypadku powierzchni lakierowanych mogą wystąpić różnice w kolorze spowodowane zwykłymi wahaniami procesu produkcyjnego. Podane wartości zużycia paliwa odnoszą się do seryjnych sprawnych technicznie pojazdów w momencie opuszczenia fabryki.

Nie naśladuj stylu jazdy przedstawionego na zdjęciach! Przedstawieni zawodnicy to zawodowi motocykliści. Zdjęcia zostały wykonane na zamkniętych torach wyścigowych lub zamkniętych drogach. KTM pragnie uświadomić wszystkich motocyklistów, że podczas jazdy muszą stosować odzież ochronną i zawsze jeździć w sposób odpowiedzialny, zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego.
 

Zobacz wszystkie
Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas