logo

Z motocyklem jest podobnie jak doborem nart - należy go dobierać do umiejętności, wagi, wzrostu i terenu w jakim będzie użytkowany. KTM 125 SX 2023 został opracowany specjalnie dla...

ambitnych jeźdźców klasy 125 cm3, którzy od "setki" oczekują tego, co najlepsze. Najnowsza odsłona KTM 125 SX 2023 to motocykl, zostawiający konkurencję daleko w tyle, w czym bez wątpienia pomaga mu ultranowoczesny układ wtrysku paliwa! Jeżeli motocrossowe dwusuwy kojarzysz z zasilaniem gaźnikowym, to nowy KTM 125 SX 2023 już do nich nie należy. W wydaniu na sezon 2023 otrzymał on elektroniczny system wtrysku, jakim jest Keihin EFI, dzięki czemu charakteryzuje go najwyższa kultura pracy, świetne osiągi i pełna gotowość do ścigania w każdych warunkach. Zapomnij o czasochłonnych i skomplikowanych, ręcznych regulacjach w zależności od warunków atmosferycznych, czy też wysokości nad poziomem morza. KTM 125 SX 2023 dostraja się sam po to, by zapewnić Ci topowe osiągi zawsze i wszędzie i żebyś Ty, mógł się w pełni skupić na tym, co najważniejsze. Na ściganiu!

Oprócz tego w modelu KTM 125 SX zastosowano nowy zawór wydechowy, tzw. power valve, który podnosi moc dostępną w całym zakresie obrotów. Płynniejsze rozwijanie mocy oznacza lepszą trakcję. Lepsza trakcja oznacza szybszy bieg po zwycięstwo!

 

KTM 125 SX 2023 to pełnoprawna maszyna wyścigowa, która jest owocem wielu dekad dominacji KTM w świecie motorsportu. Triumfy święcone w klasie MXGP przez Tony'ego Cairoliego, czy Coopera Webba w AMA SX, to podstawa do wszystkich istotnych zmian, jakie zaszły w gamie w całej gamie SX 2023, w tym oczywiście w "setce". Ten sprzęt to reprezentant nowej generacji pomarańczowych motocrossówek, który zyskał zupełnie nową ramę. Wykonana ona została poprzez hydroformowanie i cięcie laserowe, a spawaniem zajęły się roboty. Charakteryzują ją specjalnie obliczone parametry giętkości wzdłużnej i skrętnej, co oznacza, że rama działa jak swojego rodzaju amortyzator. Przekłada się to pozytywnie na samą jazdę, która jest mniej wyczerpująca, a rider odczuwa mniejsze zmęczenie po wielu okrążeniach. Z kolei aluminiowa rama pomocnicza wzmocniona poliamidem jeszcze bardziej poprawia czucie motocykla przez kierowcę.

Ta konstrukcja współpracuje z najnowszej technologii zawieszeniem WP z beznarzędziową opcją regulacji. Wszystko to dzięki zupełnie nowej konstrukcji amortyzatora z ręczną, dwuzakresową regulacją dobicia. Kierowca może więc w ciągu kilku sekund wyregulować ustawienia dla wysokich i niskich prędkości. Widelec przedni też można łatwo regulować za pomocą pojedynczego zaworu obciążonego wstępnie ciśnieniem powietrza oraz łatwo dostępnym, klikanym regulatorom tłumienia dobicia i odbicia. Na wyposażeniu jest nawet potrzebna do regulacji pompka. 48-milimetrowy pneumatyczny widelec przedni WP XACT z rozdzieloną funkcją tłumienia daje pewność siebie niezbędną do zaatakowania rywali. Ponadto nowe ograniczniki hydrauliczne w goleniach widelca zwiększają odporność na dobicie i dają mniejsze odbicie przy większych skokach, wybojach i nierównościach. Przeprojektowane pierścienie ochronne widelca o wiele lepiej i skuteczniej chronią przed brudem. Z kolei nowy amortyzator WP XACT cechuje się przewidywalnym działaniem na każdym okrążeniu — wszystko dzięki tulejom wahacza SKF o niskim współczynniku tarcia i zaawansowanej charakterystyce tłumienia, które zapewniają niezrównaną trakcję i pochłanianie energii.
 


A serducho? Silnik KTM 125 SX 2023 to prawdziwe dzieło dwusuwowej inżynierii. Może się on pochwalić wyższym momentem obrotowym niż poprzednik, a jego masa to jedynie 17,86 kg. KTM 125 SX 2023 zyskał także możliwość zmiany map zapłonu. Do dyspozycji jeźdźca są dwie mapy, sprawiające, że zmianie ulega charakterystyka silnika. Ich przełączenie zajmuje ułamek sekundy i podobnie jak w większym rodzeństwie, np. KTM 450 SX-F odbywa się za pomocą przełącznika zlokalizowanego na kierownicy. 

Ten dwusuwowy KTM to doskonały model dla riderów rozpędzających się w swojej karierze (tzn. tych, którzy mają za sobą starty w klasie 85 SX), ale także młodych osób w okolicach 15 roku życia i wzroście 160-185 cm, które chcą rozpocząć przygodę z motocrossem.

 

POZNAJ OPINIĘ ŚREDNIO-ZAAWANSOWANEGO ZAWODNIKA - ELIASZA DAVIDSONA - O KTM 125 SX 2023:

Ten sprzęt to moim zdaniem prawdziwa fabryka dobrej zabawy i niezwykle przyjemnych wrażeń. Nowo zastosowany wtrysk paliwa w tej setuni oraz zawór elektroniczny sprawiają, że to, jak teraz działa ten dwusuwik, to po prostu coś pięknego. Myślę, że można byłoby to porównać do takiej świetnie zestrojonej 150-tki, szczególnie na tej mocniejszej mapie. W czasie testów KTM SX 2023, w których miałem okazję brać udział, na tym motocyklu czułem zdecydowanie największy fun z jazdy. Jak na 125-tkę, ten motocykl może się poszczycić naprawdę bardzo dobrą reakcją na gaz. Dodanie gazu od średnich obrotów - ten sprzęt to bez problemów przyjmował. Na niskich - no wiadomo. Jak to setunia. Czasami troszeczkę za słabo i trzeba było przysprzęglić, ale tak, to petarda! Zawieszenie w testowanej sztuce było zestrojone świetnie pode mnie. Czułem, że ono działało i że nawet przy moich niewielkich prędkościach ten motocykl zachowywał się bardzo fajnie. Największe wrażenie zrobił na mnie jednak silnik nowego KTM 125 SX 2023. W porównaniu do poprzednich konstrukcji na gaźniku, różnica jest naprawdę ogromna. Myślę, że teraz już nikt nie będzie miał problemu z regulacjami samego gaźnika (bo go tu nie ma), dobieraniem dyszy w zależności od pogody czy terenu do jazdy - ten sprzęt jest po prostu responsywny. To idealna propozycja dla zawodników, którzy chcą walczyć w klasie MX 125 lub... starszych jeźdźców, którzy po prostu chcą się świetnie bawić na torze!
 


DANE TECHNICZNE KTM 125 SX 2023


SILNIK

SKRZYNIA BIEGÓW    6-biegowa
ROZRUSZNIK    Rozrusznik elektryczny
SUW    54.5 mm
ŚREDNICA    54 mm
SPRZĘGŁO    Mokre wielotarczowe sprzęgło DS, hydraulika Brembo
POJEMNOŚĆ SKOKOWA    124.8 cm³
EMS    Vitesco Technologies EMS
DESIGN    Silnik 1-cylindrowy, 2-suwowy


PODWOZIE

WAGA MOTOCYKLA (BEZ PALIWA)    92.4 kg
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.)    7.2 l
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ    260 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ    220 mm
PRZEDNI HAMULEC    Hamulec tarczowy
TYLNY HAMULEC    Hamulec tarczowy
ŁAŃCUCH    Pierścień X 5/8 x 1/4"
KONSTRUKCJA RAMY    Podwójna kratownicowa z centralną poprzeczką, wykonana ze stali 25CrMo4
PRZEDNIE ZAWIESZENIE    WP XACT-USD, Ø 48 mm
PRZEŚWIT    359 mm
TYLNE ZAWIESZENIE    WP XACT Monoshock z łącznikami
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA    958 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY    63.9 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD)    310 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ)    300 mm

 

 


*Zilustrowane pojazdy mogą różnić się wybranymi szczegółami od modeli seryjnych, a niektóre ilustracje przedstawiają wyposażenie opcjonalne dostępne za dodatkową opłatą. Wszelkie informacje dotyczące zakresu oferty, wyglądu, usług, wymiarów i ciężaru są niewiążące i podane z zastrzeżeniem, że mogą wystąpić błędy, np. w druku, ustawieniu i / lub pisowni; takie informacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Należy pamiętać, że specyfikacje modeli mogą się różnić w zależności od kraju. W przypadku powierzchni lakierowanych mogą wystąpić różnice w kolorze spowodowane zwykłymi wahaniami procesu produkcyjnego. Podane wartości zużycia paliwa odnoszą się do seryjnych sprawnych technicznie pojazdów w momencie opuszczenia fabryki.

Nie naśladuj stylu jazdy przedstawionego na zdjęciach! Przedstawieni zawodnicy to zawodowi motocykliści. Zdjęcia zostały wykonane na zamkniętych torach wyścigowych lub zamkniętych drogach. KTM pragnie uświadomić wszystkich motocyklistów, że podczas jazdy muszą stosować odzież ochronną i zawsze jeździć w sposób odpowiedzialny, zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego.
 

Zobacz wszystkie
Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas