logo

PRZETESTUJ KTM 1290 SUPER DUKE R EVO 2022

cena detaliczna:

92300 

nasza cena:

92300 

Z motocyklem jest podobnie jak doborem nart - należy go dobierać do umiejętności, wagi, wzrostu i terenu w jakim będziesz z niego korzystać. KTM 1290 SUPER DUKE R EVO 2022 jest właściwy dla Ciebie jeśli...

powiemy wprost - poszukujesz piekielnie mocnych wrażeń! 

Najnowsze wcielenie BESTII "R" EVO może pochwalić się nie tylko nowym, bardzo wyzywającym malowaniem i pomarańczowymi felgami, ale przede wszystkim licznymi usprawnieniami, sprawiającymi, że KTM 1290 Super Duke R EVO 2022 kipi jeszcze większą agresją, ale też może poszczycić się większą precyzją. Jedną z takich rzeczy jest zupełnie nowa przepustnica o zmniejszonym do 65 stopni kącie.

To dokładnie to samo rozwiązanie jakie znalazło się na pokładzie KTM 1290 Super Duke RR. Postawiono też na reedukację masy (a jakże inaczej!), którą osiągnięto m.in. poprzez zastosowanie cieńszego korpusu silnika, czy ulepszenie mocowania chłodnic wody i oleju. Tylko na tym zaoszczędzono 0,8 kg. Najwięcej "urwano" jednak na ramie. Jest ona teraz 3-krotnie sztywniejsza niż w poprzedniku, a dzięki zastosowaniu większych średnic ruch i cieńszych ścianek, udało się obniżyć masę o 2 kg w porównaniu z poprzednim modelem.


KTM 1290 Super Duke R, jest więc lżejszy i generuje 180 KM oraz 140 Nm momentu obrotowego. Aby móc korzystać z tej potęgi mocy w każdych warunkach, jeździec może liczyć na wsparcie zaawansowanej elektroniki oferującej 3 tryby jazdy: RAIN / STREET / SPORT oraz systemy MTC, MSR, cornering ABS z trybem Supermoto ABS. Opcjonalnie BESTIĘ można doposażyć w tryb torowy TRACK oraz PERFORMANCE umożlwiający dostosowywanie reakcji przepustnicy, poślizgu tylnego koła, czy też działania anti-stoppie. Nie zabrakło natomiast Quickshiftera+. BESTIA w oznaczeniu EVO to bardziej wyrafinowany drapieżnik, który posiada zdolności adaptacyjnego. Do czego? Do warunków drogowych! W przeciwieństwie do zwykłej "erki", współpracującej z konwencjonalnym zawieszeniem WP APEX, EVO wyposażony jest w półaktywny zawias. To debiut tego typu systemu w tej pomarańczowej rodzinie! Co to oznacza dla jeźdźca? Otóż, że w jego ręce oddane zostają 3 tryby: COMFORT, STREET i SPORT, za pomocą których dostosuje on ustawienia do aktualnie panujących warunków i osobistych preferencji. Ponadto napięcie wstępne sprężyny tylnego zawieszenia można obniżyć za pomocą menu na wyświetlaczu TFT do 20 mm w 10 krokach, w zależności od wymagań. W takim przypadku ustawienie regulacji wynosi od 0% do 100% (w etapach co 10%) lub 2mm.


SPRAWDŹ KTM 1290 SUPER DUKE R EVO 2022 PODCZAS NASZYCH DNI TESTOWYCH
KTM TRUCK SHOW 21-22.06.2022 (BUTRYNY k. OLSZTYNA)

ABY ZAREZERWOWAĆ JAZDĘ TESTOWĄ, SKONAKTUJ SIĘ Z NASZYM DORADCĄ

+48 664 949 121


 

 

W Austrii pomyślano także o tych najbardziej wymagających. Specjalnie dla nich został stworzony opcjonalny pakiet WP SUSPENSION PRO, który oferuje jeszcze 3 tryby tłumienia: TRACK (maksymalne torowe usztywnienie), ADVANCED (precyzyjne ustawienie tłumienia widelca i amortyzatora w skali 1-8) i AUTO (inteligentny tryb automatycznego dostosowania). SUSPENSION PRO oferuje również trzy automatyczne ustawienia automatycznego poziomowania obciążenia wstępnego — LOW, STANDARD i HIGH. W tym przypadku zawieszenie jest w stanie automatycznie dostosować napięcie wstępne zgodnie z wagą bikera i odtworzyć 3 zdefiniowane geometrie:

- AUTO-STANDARD: neutralna i wyważona geometria.
- AUTO-LOW: zrelaksowana, mniej agresywna, wygodniejsza geometria, z niższą wysokością siedziska.
- AUTO-HIGH: agresywna, zwinna geometria gotowa do ataku na torze, z bardziej obciążonym przodem.

 


 

DANE TECHNICZNE KTM 1290 SUPER DUKE R EVO 2022

SILNIK
MOMENT OBROTOWY    140 Nm
SKRZYNIA BIEGÓW    6-biegowa
CHŁODZENIE    Chłodzenie cieczą
MOC W KW    132 kW
ROZRUSZNIK    Rozrusznik elektryczny
SUW    71 mm
ŚREDNICA    108 mm
SPRZĘGŁO    Załączane hydraulicznie sprzęgło poślizgowe PASC (TM)
EMISJA CO2    130 g/km
POJEMNOŚĆ SKOKOWA    1301 cm³
EMS    Keihin EMS z RBW i tempomatem, zapłon podwójny
DESIGN    2-cylinder, 4-stroke, V 75°
ZUŻYCIE PALIWA    5.6 l/100 km
SMAROWANIE    Układ smarowania z wymuszonym przepływem oleju z 3 pompami oleju


PODWOZIE
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.)    16 l
ABS    Bosch 9.1MP 2.0 (z cornering ABS i SUPERMOTO ABS)
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ    320 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ    240 mm
PRZEDNI HAMULEC    2 x Brembo Stylema Monobloc four piston, radially mounted caliper
TYLNY HAMULEC    Tarcza hamulcowa Brembo z 2-tłokowym stałym zaciskiem
ŁAŃCUCH    525 Pierścień X
KONSTRUKCJA RAMY    Rama rurowa przestrzenna ze stali chromowo-molibdenowej, malowana proszkowo
PRZEDNIE ZAWIESZENIE    WP Semi-Active Suspension USD Ø 48 mm (GEN.2)
PRZEŚWIT    160 mm
TYLNE ZAWIESZENIE    WP Semi-Active Rear Shock (GEN.2)
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA    835 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY    64.8 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD)    125 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ)    140 mm

 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas