logo

Z motocyklem jest podobnie jak doborem nart - należy go dobierać do umiejętności, wagi, wzrostu i terenu w jakim będziesz z niego korzystać. KTM 890 ADVENTURE R 2022  jest właściwy dla Ciebie jeśli...

potrzebujesz jeszcze więcej mocy, momentu obrotowego niż daje KTM 790 ADVENTURE R, a do tego zależy Ci na szeregu aktulizacji, które sprawiają, że z 890 ADVENTURE R zaliczysz jeszcze bardziej ekstremalną przygodę! 

Serce tego motocykla bazuje na sprawdzonym w boju silniku "790", ale zostało przebudowane, co efekcie pozwoliło zyskać dodatkowe 90 cm3 pojemności. Pojemność oraz zwiększona o 20% masa układu korbowego i jeszcze kilka innych zabiegów przełożyły się na wzrost osiągów. I tak moc KTM 890 ADVENTURE R 2022 względem KTM 790 ADVENTURE R wzrosła do 105 KM (wcześniej 95 KM), a moment o 12 Nm. W 890 wynosi on 100 Nm, a w mniejszym bracie 88 Nm. KTM 890 ADVENTURE R może więc poszczycić się lepszymi właściwościami jezdnymi i lepszym oddawaniem mocy na niskich obrotach.

 


KTM projektując nowego KTM 890 ADVENTURE R chciał sprawić, aby ten sprzęt był jeszcze mocniej nastawiony na jazdę po bezdrożach. Zawieszenie to więc wciąż doskonały widelec WP XPLOR o skoku 240 mm, który terenu się nie boi. Został on wyposażony w sprężyny po obu stronach, jednak każda goleń pełni odrębną funkcję. W lewej odbywa się tłumienie dobicia, a po prawej odbicia. Widelec można łatwo regulować poprzez użycie pokrętła umieszczonego na górze. W ten sposób jeździec ma możliwość dostosować zawias do aktualnie napotkanych warunków i to w mgnieniu oka.

 

 

Tył to amortyzator WP XPLOR PDS o skoku 240 mm z regulacją naprężenia wstępnego, dobicia low i high speed oraz odbicia. Dokonując aktualizacji części KTM 890 ADVENTURE R 2022, poprawiono także układ hamulcowy. Tylny hamulec zyskał nowy, nierdzewny przewód hamulcowy, co ogranicza również słabnięcie układu na wymagających, długich zjazdach. Sam hamulec został też wyposażony w nowe, izolowane tłoczki zacisków oraz płytki izolacyjne, by uzyskać lepszą stabilność cieplną. 

 

 

Z innych elementów należy wskazać na lżejszą ramę pomocniczą, wzmocnione sprzęgło, ulepszony ABS i system kontroli trakcji (MTC - posiada  dwa oddzielne moduły do pomiaru poślizgu tylnego koła i kąta pochylenia, dzięki czemu kontrola trakcji działa jeszcze płynniej), przeprojektowano mechanizm zmiany biegów, by zmiana mogła zachodzić szybciej i zainstalowano nowy przełącznik na kierownicy, który współgra z tempomatem.

 

Jeśli chodzi o systemy wsparcia kierowcy, to w "erce" spotkamy poza ABS, Cornering ABS i kontrolą trakcji z opcją całkowitego wyłączenia, także tryb off-road ABS, w którym to odłączymy działanie systemu na tylnym kole. Nie zapominajmy także o trybie jazdy OFF-ROAD, dostosowującym parametry silnika najlepiej jak to możliwe do zmagań w terenie. Quickshifter+ dostępny jest opcjonalnie.


DANE TECHNICZNE KTM 890 ADVENTURE R 2022

SILNIK
MOMENT OBROTOWY    100 Nm
SKRZYNIA BIEGÓW    6-biegowa
CHŁODZENIE    Chłodzenie cieczą z wodnym/olejowym wymiennikiem ciepła
ROZRUSZNIK    Rozrusznik elektryczny
SUW    68.8 mm
ŚREDNICA    90.7 mm
SPRZĘGŁO    Załączane mechaniczne sprzęgło antyhoppingowe PASC™
EMISJA CO2    105 g/km
POJEMNOŚĆ SKOKOWA    889 cm³
SYSTEM STEROWANIA SILNIKIEM   Bosch EMS z RBW
DESIGN    2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy typu R2
ZUŻYCIE PALIWA    4.5 l/100 km
SMAROWANIE    Układ smarowania z wymuszonym przepływem oleju z 2 pompami oleju

PODWOZIE
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.)    20 l
ABS    Bosch 9.1 MP (z zakrętowym układem ABS i trybem offroad, możliwość wyłączenia)
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ    320 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ    260 mm
PRZEDNI HAMULEC    Tarcza hamulcowa z 4-tłokowym, montowanym osiowo stałym zaciskiem
TYLNY HAMULEC    Pływająca tarcza hamulcowa Brembo z 2-tłokowym zaciskiem
ŁAŃCUCH    520 Pierścień X
KONSTRUKCJA RAMY    Rama ze stali chromowo-molibdenowej wykorzystująca silnik jako element nośny, malowana proszkowo
PRZEDNIE ZAWIESZENIE    WP XPLOR-USD, Ø 48 mm
PRZEŚWIT    263 mm
TYLNE ZAWIESZENIE    XACT WP PDS mono shock
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA    880 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY    63.7 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD)    240 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ)    240 mm
MASA WŁASNA (OK.)    196 kg


 

 


*Zilustrowane pojazdy mogą różnić się wybranymi szczegółami od modeli seryjnych, a niektóre ilustracje przedstawiają wyposażenie opcjonalne dostępne za dodatkową opłatą. Wszelkie informacje dotyczące zakresu oferty, wyglądu, usług, wymiarów i ciężaru są niewiążące i podane z zastrzeżeniem, że mogą wystąpić błędy, np. w druku, ustawieniu i / lub pisowni; takie informacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Należy pamiętać, że specyfikacje modeli mogą się różnić w zależności od kraju. W przypadku powierzchni lakierowanych mogą wystąpić różnice w kolorze spowodowane zwykłymi wahaniami procesu produkcyjnego. Podane wartości zużycia paliwa odnoszą się do seryjnych sprawnych technicznie pojazdów w momencie opuszczenia fabryki.

Nie naśladuj stylu jazdy przedstawionego na zdjęciach! Przedstawieni zawodnicy to zawodowi motocykliści. Zdjęcia zostały wykonane na zamkniętych torach wyścigowych lub zamkniętych drogach. KTM pragnie uświadomić wszystkich motocyklistów, że podczas jazdy muszą stosować odzież ochronną i zawsze jeździć w sposób odpowiedzialny, zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego.
 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas