logo

Z motocyklem jest podobnie jak doborem nart - należy go dobierać do umiejętności, wagi, wzrostu i terenu w jakim będziesz z niego korzystać. KTM 390 ADVENTURE 2022 jest właściwy dla Ciebie jeśli...

poszukujesz motocykla, który w najlepszym wydaniu wprowadzi Cię do turystycznego, pełnego przygód świata motocykli KTM ADVENTURE! KTM 390 ADVENTURE to sprzęt który zadebiutował listopadem 2019 podczas targów EICAM i był długo wyczekiwanym dopełnienie rodziny 390-tek. Teraz przyszła pora na odświeżenie konstrukcji i wyostrzenie jej na sezon 2022!

KTM 390 ADVENTURE, to kompaktowy motocykl turystyczny, który napędza znana i ceniona jednostka napędowa z modeli KTM 390 DUKE i KTM 390 RC. Generuje ona 43 KM (to oznacza, że motocyklem można jeździć z prawem jazdy kategorii A2) oraz może poszczycić się wyjątkowo dynamicznym momentem obrotowym, który wynosi 37 Nm. Współpracuje on z 6-stopniową skrzynią biegów i lekkim, lecz precyzyjnie wykonanym układem wydechowym, którego brzmienie naprawdę może się podobać!


Przy dokonywaniu aktualizacji 390-tki ADV założenie było proste. Poczynione zabiegi mają na celu sprawić, że ten motocykl będzie mógł jeszcze więcej i to zarówno podczas codziennego użytkowania, jak i podczas dzikiej, ekscytującej eksploracji świata poza utwardzonymi drogami. KTM 390 ADVENUTRE to model wyznaczający punkt odniesienia w segmencie motocykli o małych pojemnościach. Może się jednak pochwalić świetnym stosunkiem mocy do masy, ale też zaawansowaną technologią i zwinnością, dzięki czemu jeszcze mocniej zbliża się do większego rodzeństwa. No i nie zapominajmy o wyglądzie, nawiązującym bardzo mocno do maszyn radiowych KTM. 
 


 

Przechodząc jednak do specyfikacji technicznej, to zacznijmy od elektroniki. Jej pakiet w KTM 390 ADVENTURE 2022 został wzbogacony o tryby działania kontroli trakcji. Teraz jeździec może wybierać pomiędzy trybem OFFROAD i STREET. W tym pierwszym jeździec ma umożliwiony pewien uślizg tylnego koła. Wszystko po to, by móc jechać w iście terenowym stylu. Slajdy na zakrętach będą więc prawdziwą przyjemnością! Co więcej, system OFFROAD MTC zachowuje swoje ustawienia w przypadku zgaśnięcia silnika, dzięki czemu po niezamierzonym zatrzymaniu się na stromym wzniesieniu wystarczy użyć rozrusznika, bez resetowania ustawień MTC. Tryb OFFROAD wykorzystasz też w błocie i piachu, gdzie zerwanie trakcji i mocne odkręcenie manetki, są po prostu wskazane! Aby móc więcej, KTM 390 ADVENTURE wyposażono także w nowe, mocniejsze i bardziej wytrzymałe, odlewane koła. Ich konstrukcja opiera się na 5, a nie 6 ramionach. Taka konstrukcja pozwala na zwiększenie sztywności i odporności obręczy. Sercem motocykla jest nowoczesny i sprawdzony silnik generujący moc 43 KM i 37 Nm momentu obrotowego. Oczywiście jest on zgodny z normami Euro5. 

Na ważne podkreślenie w KTM 390 ADVENTURE zasługuje rama. Podobnie jak sprawdzona w wyścigach rama modelu KTM 450 RALLY jest nią bardzo lekka, ale niezwykle stabilna rama kratowa. Przekracza ona wszelkie wymagania dotyczące stabilności i kontroli oraz stanowi kręgosłup tego zwinnego poszukiwacza przygód. Optymalna równowaga między elastycznością i sztywnością, w połączeniu z rozstawem osi 1430 (+/-15,5 mm) i kątem nachylenia kierownicy wynoszącym 63,5 stopnia, wyraźnie wskazuje na offroadowy charakter. Rama pomocnicza jest natomiast demontowalna i mocowana za pomocą jedynie 4 śrub. Dopełnieniem całości są zupełnie nowe warianty kolorystyczne - jeszcze ostrzejsze, jeszcze bardziej READY TO RACE!


 

POZNAJ OPINIĘ MOTOCYKLISTY - PIOTRA PISKORZA - O KTM 390 ADVENTURE:

Kaszubskie drogi i bezdroża. Fantastyczne tereny, pewnie także dlatego, że przypominają trochę góry. Przyjemność co najmniej podwójna, gdyż w towarzystwie nowego KTM 390 ADVENTURE. Ach...cóż to jest za fantastyczny sprzęt, aż trudno dobrać słowa, by oddać sedno! Lekki, niesamowicie zwrotny. To takie trochę Supermoto, ale doprawione dodatkowymi możliwościami. Ktoś powie - co to za pojemność, niecałe 400 cm3 - przecież to tylko wkoło komina... Ja wtedy parsknę śmiechem i powiem, że życzę każdemu, by śmigał wkoło komina z tak wielką frajdą, kompletnie bez wysiłku. Asfalt, seria winkli - bardzo proszę, jeden za drugim. Jak marzenie! Szuter, czy kompletny brak drogi - żaden problem! To jest moto, które zawiezie Cię do Chorwacji, na którym bez najmniejszych kompleksów będziesz śmigał po Stelvio, a jak zajdzie potrzeba - dowiezie Cię do pracy zdecydowanie szybciej niż Uber. Nie słuchajcie wyznawców i maniaków rozmiarów, bo w tym akurat przypadku wielkość ma najmniejsze znaczenie. Fun, frajda, uśmiech, przyjemność - niby tylko jedna pomarańcza, ale za to jaka. Moim zdaniem najprawdopodobniej sycylijska, pełna słodyczy, a jednocześnie cholernie wytrawna, smakiem bijąca na głowę konkurencję. To, że geny ma rodem z Austrii, a ostatnio także indyjską domieszkę, nie ma żadnego znaczenia. Broni się sam smak.

 

DANE TECHNICZNE KTM 390 ADVENTURE 2022

SILNIK
MOMENT OBROTOWY    37 Nm
SKRZYNIA BIEGÓW    6-biegowa
CHŁODZENIE    Chłodzenie cieczą
MOC W KW    32 kW
ROZRUSZNIK    Rozrusznik elektryczny
SUW    60 mm
ŚREDNICA    89 mm
SPRZĘGŁO    Załączane mechaniczne sprzęgło antyhoppingowe PASC™
EMISJA CO2   78 g/km
POJEMNOŚĆ SKOKOWA    373 cm³
EMS    Bosch EMS z RBW
DESIGN    Silnik 1-cylindrowy, 4-suwowy
ZUŻYCIE PALIWA    3.37 l/100 km


PODWOZIE
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.)    14.5 l
ABS    Bosch 9.1MP Dwukanałowy-ABS (wraz z Cornering-ABS trybem OFFROAD)
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ    230 mm
PRZEDNI HAMULEC    4-tłokowy, montowany osiowo stały zacisk
TYLNY HAMULEC    1-tłokowy pływający zacisk
ŁAŃCUCH    520 Pierścień X
MASA (NA SUCHO)    158 kg
KONSTRUKCJA RAMY    Rama kratowa ze stali, malowana proszkowo
PRZEDNIE ZAWIESZENIE    WP APEX 43
PRZEŚWIT    200 mm
TYLNE ZAWIESZENIE    WP APEX - Monoshock
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA    855 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY    63.5 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD)    170 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ)    177 mm


*Zilustrowane pojazdy mogą różnić się wybranymi szczegółami od modeli seryjnych, a niektóre ilustracje przedstawiają wyposażenie opcjonalne dostępne za dodatkową opłatą. Wszelkie informacje dotyczące zakresu oferty, wyglądu, usług, wymiarów i ciężaru są niewiążące i podane z zastrzeżeniem, że mogą wystąpić błędy, np. w druku, ustawieniu i / lub pisowni; takie informacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Należy pamiętać, że specyfikacje modeli mogą się różnić w zależności od kraju. W przypadku powierzchni lakierowanych mogą wystąpić różnice w kolorze spowodowane zwykłymi wahaniami procesu produkcyjnego. Podane wartości zużycia paliwa odnoszą się do seryjnych sprawnych technicznie pojazdów w momencie opuszczenia fabryki.

Nie naśladuj stylu jazdy przedstawionego na zdjęciach! Przedstawieni zawodnicy to zawodowi motocykliści. Zdjęcia zostały wykonane na zamkniętych torach wyścigowych lub zamkniętych drogach. KTM pragnie uświadomić wszystkich motocyklistów, że podczas jazdy muszą stosować odzież ochronną i zawsze jeździć w sposób odpowiedzialny, zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego.
 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas