logo

Z motocyklem jest podobnie jak doborem nart - należy go dobierać do umiejętności, wagi, wzrostu i terenu w jakim będziesz z niego korzystać. KTM 1290 SUPER DUKE RR 2021 jest właściwy dla Ciebie jeśli...

jesteś gotowy, by dosiąść najmocniejszego hyper nakeda KTM w historii, który przyszedł na świat w limitowanej liczbie zaledwie 500 sztuk! KTM 1290 Super Duke R to motocykl, który od samego początku był nastawiony na osiągi i dużą moc. Wersja z podwójnym "R" jest jednak jeszcze bardziej wściekła i stanowi ukoronowanie szosowej gamy motocykli KTM. Jest jednocześnie demonstracją tego, co dzieje się, gdy dział badawczo-rozwojowo ma swobodę działania. No dobra, ale czym tak właściwie KTM 1290 Super Duke RR różni się od wersji bazowej? Już odpowiadamy.

Najlepiej to, czym jest model "RR" wyrażają liczby. Pojemność silnika zgodnego z normami EURO5 wynosi 1301 cm3 i spotyka się tutaj ze 180 KM mocy, 140 Nm momentu obrotowego i wagą zaledwie 180 kg! Daje stosunek mocy do masy 1:1. To wszystko sprawia, że KTM 1290 Super Duke RR to prawdziwa torowa BESTIA, która potrafi naprawdę wiele. Masa pojazdu względem bazowej wersji zmalała aż o 9 pełnych kilogramów, przez co "RR" jest bardziej zwinny, zapewnia lepszą stabilność podczas dużych prędkości i może pochwalić się jeszcze lepszymi osiągami. 

 

Poza zabiegami odchudzającymi, istotną zmianą w KTM 1290 Super Duke RR jest wyczynowy układ zawieszenia dostarczony przez WP. Na pokładzie znajdziemy więc w pełni regulowany widelec WP APEX PRO 7548 Close Catridge współpracujący z regulowanym amortyzatorem skrętu WP APREX PRO 7117. Odpowiedzialność za tył przejął z kolei WP APEX 7746, który został wykonany na zamówienie zgodnie ze specyfikacją KTM 1290 Super Duke RR. Opracowując W KTM 1290 Super Duke RR zaingerowano też dość mocno w nadwodzie. Super BESTIA wyposażona jest w liczne elementy wykonane z włókna węglowego. Zmiana zaszła także w obrębie ramy pomocniczej. Została ona solidnie przeprojektowana, co pozwoliło projektantom na stworzenie nowego oblicza ogona BESTTI. Mamy więc teraz do czynienia ze zwartą konstrukcją i maksymalnie wyścigowym zadupkiem, w który wkomponowano minimalistyczne, nowe lampy led wraz z kierunkowskazami.
 


W modelu "RR" zainstalowano także roller-gaz o kącie otwarcia 65 stopni. To o 7 stopni mniej w stosunku do seryjnej manetki, dzięki czemu reakcja jest jeszcze lepsza, a jeździec poprzez zmniejszony kąt nadgarstka, odczuje także mniejsze opadanie łokcia przy pełnym otwarciu. Mówiąc o zmianach w KTM 1290 Super Duke R nie wolno oczywiście pominąć imponującego układu wydechowego. Dostarczony przez Akrapovic system Slip-On obniża masę i pozwala wydobyć z potężnego serca V-Twin jeszcze więcej wigoru! 

Żeby uczynić BESTIĘ RR jeszcze bardziej wydajną i efektywną na torze, na pokładzie tego jednośladu nie mogło więc zabraknąć zaawansowanego pakietu elektroniki zorientowanej właśnie na tor. W standardzie mamy pakiet TRACK, zupełnie nowe tryby PERFORMANCE, pozwalające motocykliście na niemal nieograniczone opcje regulacji poślizgu tylnego koła, reakcji przepustnic. Mamy także system kontroli startu. 
 


NAJWAŻNIEJSZE CECHY KTM 1290 SUPER DUKE RR 2021

// Najmocniejszy silnik V-Twin, jaki kiedykolwiek napędzał motocykl NAKED
// 180 KM i 180 kg zapewnia KTM 1290 SUPER DUKE RR stosunek mocy do masy 1: 1
// Nowe zawieszenie WP APEX PRO i opony Michelin Power Cup2
// Nowe nadwozie z włókna węglowego
// Lekki akumulator litowo-jonowy, pozwalający zaoszczędzić 2,5 kg wagi
// Ultralekkie kute koła, pozywające zaoszczędzić 1,5 kg masy nieresorowanej
// Rama pomocnicza z włókna węglowego z przeprojektowanym pojedynczym siedzeniem
// Design inspirowany prototypami
// Ekskluzywny pakiet KTM PowerParts
// Liczba sztuk ograniczona 500 sztuk (na cały świat)
// 5 trybów jazdy (STREET – SPORT – RAIN – PERFORMANCE – TRACK)
// Regulowane podnóżki

 

DANE TECHNICZNE KTM 1290 SUPER DUKE RR 2021

SILNIK
MOMENT OBROTOWY    140 Nm
SKRZYNIA BIEGÓW    6-stopniowa
UKŁAD CHŁODZENIA    Chłodzenie cieszą
MOC W KW    132 kW
STARTER    Elektryczny
SUW    71 mm
ŚREDNICA    108 mm
SPRZĘGŁO    Sprzęgło poślizgowe PASC (TM), uruchamiane hydraulicznie
EMISJA CO2    125 g/km
POJEMNOŚĆ    1301 cm³
JEDNOSTKA STEROWANIA SILNIKIEM    Keihin EMS z RBW i tempomatem, podwójny zapłon
DESIGN    2-cylindrowy 4-suw, V 75°
ZUŻYCIE PALIWA    5.4 l/100 km
SMAROWANIE    Wymuszone smarowanie olejem za pomocą 3 pomp olejowych

 

PODWOZIE
ZBIORNIK PALIWA (OK.)    16 l
ŚREDNIA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ    320 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ    240 mm
PRZEDNI HAMULCEC    2 x Czterotłoczkowy, radialnie montowany zacisk Brembo Stylema Monobloc
TYLNY HAMULEC    Zacisk stały Brembo, dwutłoczkowy
ŁAŃCUCH    525 X-Ring
WAGA NA SUCHO    180 kg
RAMA    Rama rurowa chromowo-molibdenowa, malowana proszkowo
PRZEŚWIT    160 mm
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA    837 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY    65.6 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD)    130 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ)    140 mm


 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN