logo

Z motocyklem jest podobnie jak doborem nart - należy go dobierać do umiejętności, wagi, wzrostu i terenu w jakim będzie użytkowany. KTM 450 SX-F FACTORY EDITION 2021 został opracowany specjalnie dla...

jeźdźców oczekujących najbardziej zaawansowanego sprzętu z najlepszymi komponentami tuningowymi, który pomoże im sięgnąć po tytuł mistrza w klasie 450.

Po zdobyciu przez Coopera Webba w roku 2019 Mistrzostwa AMA Supercross w klasie 450 SX, sezon 2020 przyniósł w jego wykonaniu aż 13 miejsc na podium i cztery zwycięstwa w Main Event. Finalnie na pokładzie swojego KTM 450 SX-F FACTORY EDITION zdobyło on wicemistrzostwo. Za sterami tej konstrukcji startował także Marvin Musquin. Francuz choć po drodze borykał się z kontuzją, to także zaliczył serię satysfakcjonujących startów, co pozwoliło mu zająć 4 miejsce w stawce. 


Nowe doświadczenia zebrane przez obu jeźdźców Red Bull KTM bezpośrednio przyczyniły się do wprowadzenia nowych aktualizacji na pokład KTM 450 SX-F FACTORY EDITION 2021, dzięki czemu jego szczęśliwi nabywcy, mogą korzystać z najnowszych rozwiązań. 

I tak oto Fabryczna Edycja 2021 może pochwalić się przede wszystkim modułem łączności PowerParts w standardzie. O samym rozwiązaniu więcej pisaliśmy TUTAJ, jednak warto wspomnieć, że umożliwia ono połączenie za pośrednictwem aplikacji myKTM z sercem motocykla. Dzięki temu jeździec ma możliwość dokonywania zmian w ustawieniach silnika z poziomu swojego smartfona oraz zyskuje dostęp do cennej bazy danych. 

 

 

Czym byłby fabryczny sprzęt bez wydechu Akrapovic. No właśnie! Stąd na pokładzie tej maszyny znajdziemy wydech Akrapovic Slip-on. Z innych komponentów premium na pewno trzeba wymienić fabryczne siedzenie Selle Dalla Valle, które zapewnia doskonałą przyczepność nawet podczas najbardziej dynamicznych starć, wytrzymałe koła Factory, czy też potrójne zaciski widelca Factory w pomarańczowym wydaniu. Ale wersja Factory to także podpływająca przednia tarcza hamulcowa wraz z osłoną, osłona sprzęgła Hinson oraz osłona silnika z kompozytu. Napędzany bezkonkurencyjną jednostką o pojemności 449 cm3 sprzęt, zyskał także aktualizacje samego silnika. 

 

 

Istotnym elementem tej wyścigowej konstrukcji jest oczywiście także jej design. Konstruktorzy z Mattighofen postawili w pełni na fabryczny look. Stąd mamy świeżutką okleinę Red Bull KTM 2021, pomarańczową ramę i pomarańczową zębatkę tylną. Całość prezentuje się po prostu bojowo!  KTM 450 SX-F FACTORY EDITION 2021 podobnie jak jego poprzednik z ubiegłego sezonu, względem bazowej wersji KTM 450 SX-F wyróżnia się skrzynią biegów. O ile seryjna 450-tka współpracuje ze skrzynią 4-biegową, tak Fabryczna Edycja ma skrzynię z 5 przełożeniami. 

Cóż więcej można jeszcze dodać. Ten motocrossowy zabijaka to inżynieryjne cudo stanowiące ukoronowanie motocrossowych działań marki KTM. To sztuka stworzona dla najbardziej wymagających zawodników, którzy w rywalizacji na torze oczekuję najnowszych rozwiązań, z jakich korzystają topowi zawodnicy KTM. 


SYSTEMY, JAKIE ZNAJDZIESZ NA POKŁADZIE KTM 450 SX-F FACTORY EDITION 2021

 

TC - KONTROLA TRAKCJI
To innowacyjne rozwiązanie, z którym zyskasz większą przyczepność i maksymalną kontrolę nad motocyklem, podczas przyspieszania na mokrym lub śliskim podłożu. Kontrolę trakcji aktywuje się przełącznikiem zlokalizowanym na kierownicy. Proces może odbywać się nawet podczas jazdy, dzięki czemu będziesz mógł na bieżąco dostosowywać swój sprzęt do aktualnie panujących warunków. 


 

LC - SYSTEM KONTROLI STARTU
Nieocenione wsparcie elektroniczne podczas startu. Dzięki temu systemowi zostaje zmniejszona maksymalna prędkość obrotowa silnika w fazie startu. Oznacza to, że możesz liczyć na bardziej efektywne wyjście z bramek startowych. O funkcji poinformuje Cię kontrolka EFI zlokalizowana na górnej półce widelca. Miganie sygnalizuje aktywację. Samej aktywacji kontroli trakcji w KTM 450 SX-F dokonuje się poprzez naciśnięcie obu przycisków na przełączniku mapowania.

ZMIENNE MAPY ZAPŁONU
KTM 450 SX-F posiada zmienne mapy zapłonu, dzięki czemu do walki na torze MX możesz wyruszyć z dwoma, a nie z jedną mapą na pokładzie. Oznacza to, że w razie np. nagłej zmiany warunków na torze, możesz przejść z mapy agresywnej, na łagodniejszą, z którą jazda w trudnych, deszczowych warunkach może okazać się skuteczniejsza. Aktywacji dokonuje się poprzez przytrzymanie odpowiedniego przycisku na manetce sterującej.

 

 

 


KTM 450 SX-F 2021 - DANE TECHNICZNE
SILNIK

SKRZYNIA BIEGÓW    5-biegowa
ROZRUSZNIK    Rozrusznik elektryczny
SPRZĘGŁO    Wielotarczowe mokre DDS, układ hydrauliczny Brembo
POJEMNOŚĆ SKOKOWA    449.9 cm³
SYSTEM STEROWANIA SILNIKIEM    Keihin EMS
DESIGN    Silnik 1-cylindrowy, 4-suwowy

PODWOZIE
WAGA MOTOCYKLA (BEZ PALIWA)    100,5 kg
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.)    7 l
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ    260 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ    220 mm
PRZEDNI HAMULEC    Hamulec tarczowy
TYLNY HAMULEC    Hamulec tarczowy
ŁAŃCUCH    5/8 x 1/4"
KONSTRUKCJA RAMY    Podwójna kratownicowa z centralną poprzeczką, wykonana ze stali 25CrMo4
PRZEDNIE ZAWIESZENIE    WP XACT-USD, Ø 48 mm
PRZEŚWIT    370 mm
TYLNE ZAWIESZENIE    WP XACT Monoshock z łącznikami
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA    950 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY    63.9 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD)    310 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ)    300 mm


 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas