logo

wróć do news

KTM RC8C - najbardziej READY TO RACE supersport z Austrii

21-07-2021

I po prezentacjach off-roadówek na nowy sezon, znów przechodzimy do segmentu street! Tam czeka najbardziej rasowy supersport, który jest tak rasowy i wyjątkowy, że uszczęśliwi jedynie... 100 osób z całego świata. Mowa o KTM RC8C. Został on zaprezentowany światu we wtorek 20 lipca!

Najnowsze dziecko KTM to najprawdziwszy sprzęt wyścigowy, który został opracowany bazując na torowych doświadczeniach marki i którego przeznaczeniem jest w 100% tor. Sprzęt jest składany ręcznie, a jego serce to znana m.in. z DUKE 890 R konstrukcja LC8c, która generuje tu 128 KM. Jednostce przyszło jednak pracować w zupełnie innym "ciele", które zostało dosłownie najeżone zaawansowanymi komponentami wyścigowymi. I tak nadwozie to lekka, inspirowana modelem MotoGP KTM RC16 konstrukcja z karbonu. Osadzone zostało ono na ramie rurowej ze stali 25CrMo4. 

W temacie zawieszenia nie mogło być inaczej. Komponenty WP pochodzą z rodziny PRO. Z przodu mamy więc ręcznie składany 43-milimetrowy widelec APEX PRO 7543 z technologią closed cartridge. Warto tu dodać, że widelec może poszczycić się wyjątkową lekkością i opracowany został o doświadczenia KTM Factory Racing w torowych seriach wyścigowych. Nawiasem mówiąc, jest montowany w tym samym dziale, który składa i serwisuje zawieszenia królewskich KTM RC16! Tył to natomiast WP APEX PRO 7746 z regulacją napięcia wstępnego i szerokim zakresem regulacji. 
 


Jak na torowy bolid przystało KTM RC8C posiada szereg rozwiązań i komponentów dedykowanych jedynie maszynom wyścigowym. Może się więc poszczycić szybkim systemem montażu i demontażu owiewek, lekkimi kołami Dymag i oponami wyścigowymi Pirelli SC1. Za wyhamowanie z ogromnych prędkości RC8C odpowiada układ wyścigowy Brembo z przednimi zaciskami Brembo Stylema i aluminiową tarczą 290 mm oraz dwutłoczkowy zacisk tylny z pływającą tarczą 230 mm montowaną bezpośrednio na piaście. Sprzęt jest też wyposażony w radialną pompę hamulcową Brembo 19RC Corsa Corta, która dzieli wiele rozwiązań technicznych z pompami stosowanymi w MotoGP.

Co więcej? W tym motocyklu znajdziecie kokpit AIM MXS 1.2 RACE z rejestratorem danych i zintegrowanym GPS. Wszystkie niezbędne informacje odczytacie natomiast z kokpitu TFT o przekątnej 5", a analizy dokonacie w AIM Race Studio. Ukoronowaniem tego wszystkiego jest oczywiście tytanowy układ wydechowy dostarczony przez Akrapovic. 


TYLKO 100 SZTUK
KTM RC8C to nie tylko motocykl, który może powalić na kolana swym wyglądem, ale który przede wszystkim ma rozbrajać osiągami. Przy masie 140 kg i mocy 128 KM osiąga niemal stosunek mocy do macy 1:1. Wyjątkowe osiągi niosą ze sobą także limitowaną ilość tego modelu. KTM RC8C powstanie jedynie w ilości 100 sztuk, a jego przedsprzedaż rozpocznie się 22 lipca punktualnie o 16:00. A więc jeśli jesteś zainteresowany, to musisz być szybki! Rejestracja odbędzie się TUTAJ.

 

DANE TECHNICZNE KTM RC8C 2022

SILNIK
MOMENT OBROTOWY    101 Nm
SKRZYNIA BIEGÓW    6-biegowa
CHŁODZENIE    Chłodzenie cieczą
MOC W KW    94 kW
ROZRUSZNIK    Rozrusznik elektryczny
SUW    68.8 mm
ŚREDNICA    90.7 mm
SPRZĘGŁO    Załączane mechaniczne sprzęgło antyhoppingowe PASC™
POJEMNOŚĆ SKOKOWA    889 cm³
EMS    Bosch EMS z RBW
DESIGN    2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy typu R2
SMAROWANIE    Układ smarowania z wymuszonym przepływem oleju z 2 pompami oleju

PODWOZIE
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.)    16 l
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ    290 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ    230 mm
PRZEDNI HAMULEC    2 x Brembo Stylema Monobloc four piston, radially mounted caliper
TYLNY HAMULEC    Pływająca tarcza hamulcowa Brembo z 2-tłokowym zaciskiem
ŁAŃCUCH    520
KONSTRUKCJA RAMY    Rama rurowa przestrzenna ze stali chromowo-molibdenowej, malowana proszkowo
PRZEDNIE ZAWIESZENIE    WPXACTPRO7543
PRZEŚWIT    150 mm
TYLNE ZAWIESZENIE    WPAPEXPRO7746
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA    820 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY    66.7 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD)    120 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ)    120 mm

 



 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN