logo

wróć do news

KTM 890 DUKE 2021 - co wniesie do gamy naked KTM? Zdjęcia i dane techniczne

26-01-2021

W sezonie 2021 "Skalpel" powraca jeszcze ostrzejszy i jest gotowy na maksymalnie precyzyjne cięcie zakrętów! Poznajcie nowego KTM 890 DUKE, czyli jeszcze lepszą stronę modelu KTM 790 DUKE, który podbijał serca motocyklistów przez ostatnie 3 lata. KTM 890 DUKE niesie ze sobą tę samą masę, ale więcej pojemności, więcej mocy i momentu obrotowego.
 

Fani pomarańczowych nakedów Made in Austria już mogą zacierać ręce, bo nowy KTM 890 DUKE zapowiada się naprawdę ostro. Sercem tego agresywnego, dwucylindrowego nakeda klasy średniej jest znana jednostka z modelu KTM 890 DUKE R. Konstrukcja LC8c została jednak nieco bardziej utemperowana i generuje 115 KM mocy i 92 Nm momentu obrotowego. W porównaniu do motocykla, który bezpośrednio zastępuje - KTM 790 DUKE - to o 10 KM więcej i 5 Nm. Co ważne silnik spełnia normy emisji spalin Euro 5. Ile to pali? Jak podaje KTM, średnie zużycie na 100 km ma oscylować w granicach 4.8 l. Zbiornik paliwa o pojemności 14 litrów zapewni więc długi czas bez konieczności zjeżdżania na stację benzynową. 

 

 

Jak na nowoczesnego nakeda KTM przystało, w 890 DUKE nie mogło zabraknąć dużego wyświetlacza TFT z obsługą KTM myRide App, z którego odczytamy wszystkie najważniejsze w podróży parametry. Jeśli chodzi o nowinki technologiczne, to KTM 890 DUKE posiada 3 tryby jazdy, dzięki czemu będziemy mogli bezpiecznie podróżować i wykorzystywać potencjał maszyny bez względu na warunki atmosferyczne. 

 

 

Do wyboru mamy więc następujące opcje:

TRYB RAIN - opracowany specjalnie na zdradliwe warunki deszczowe. KTM 890 DUKE zyskuje niezwykle płynną reakcję przepustnicy i oferuje maksymalny moment obrotowy przy jednoczesnym zmniejszeniu mocy. Ze swojego zadania wywiązuje się wówczas także system Anti-Weehlie. 

STREET - w tym trybie DUKE 890 oferuje normalną reakcję przepustnicy i pełną moc. Działa kontrola trakcji i Anti-Wheelie. To tryb na dłuższą trasę lub wygodne przemieszczanie się po mieście. 

SPORT - tutaj dzieje się. W tym trybie SKALPEL agresywniej reaguje na ruch manetki, kontrola trakcji jest zmniejszona i co tu dużo mówić, sprzęt jest wówczas nastawiony na ostrą jazdę!

 


Opcjonalnie dostępny będzie jeszcze jeden tryb. Mowa o trybie TRACK opracowanym specjalnie do użytku na torze wyścigowym. Pełna moc 890 DUKE spotyka się tutaj z ograniczoną kontrolą trakcji, bardziej ostrą reakcją przepustnicy i możliwością wyłączenia systemu Anti-Wheelie. 

 

 

Opcjonalny jest także Quickshifter+, z którym każdy nastawiony na jazdę w wyścigowym stylu jeździec, będzie mógł zmieniać biegi bez użycia sprzęgła. Mówiąc o elektronice, poza tak cennym pakietem jak MSR - motocyklowa kontrola trakcji - warto też wspomnieć o pozwalającym na niezłą zabawę trybie Supermoto. Doświadczeni motocykliści z jego użyciem będą mogli zablokować tylne koło i zaliczyć brutalne poślizgi w zakrętach!

 


 

W zapewnianiu najlepszych doznań z prowadzenia pomaga także zawieszenie WP APEX. Wyhamowanie SKALPELA bierze z kolei na siebie układ hamulcowy Brembo z 300 mm tarczą z przodu i 240 mm z tyłu. 

 


Nowy KTM 890 DUKE 2021 dostępny będzie w kolorze czarnym i pomarańczowym. Pierwszych sztuk w KTM Olsztyn spodziewamy się z początkiem nowego sezonu. 

 


 

DANE TECHNICZNE

SILNIK
MOMENT OBROTOWY    92 Nm
SKRZYNIA BIEGÓW    6-biegowa
CHŁODZENIE    Chłodzenie cieczą
MOC W KW    85 kW
ROZRUSZNIK    Rozrusznik elektryczny
SUW    68.8 mm
ŚREDNICA    90.7 mm
SPRZĘGŁO    Załączane mechaniczne sprzęgło antyhoppingowe PASC™
EMISJA CO2    112 g/km
POJEMNOŚĆ SKOKOWA    889 cm³
EMS    Bosch EMS z RBW
DESIGN    2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy typu R2
ZUŻYCIE PALIWA    4.8 l/100 km
SMAROWANIE    Układ smarowania z wymuszonym przepływem oleju z 2 pompami oleju

 

PODWOZIE
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.)    14 l
ABS    Bosch 9.1 MP (incl. Cornering-ABS i tryb supermoto)
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ    300 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ    240 mm
PRZEDNI HAMULEC    2x 4-tłokowy zacisk hamulca, montowany promieniowo
TYLNY HAMULEC    2-tłokowy zacisk hamulca, pływający
ŁAŃCUCH    520 Pierścień X
MASA WŁASNA    169 kg
KONSTRUKCJA RAMY    Rama ze stali chromowo-molibdenowej wykorzystująca silnik jako element nośny, malowana proszkowo
PRZEDNIE ZAWIESZENIE    WP APEX 43
PRZEŚWIT    191 mm
TYLNE ZAWIESZENIE    WP APEX - Monoshock
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA    820 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY    66 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD)    140 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ)    150 mm

 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas