logo

wróć do news

KTM 790 DUKE powraca w sezonie 2023!

23-11-2022


Skalpel, to przełomowy motocykl w pomarańczowej rodzinie DUKE, który od swojego debiutu w czasie targów EICMA 2017, bardzo szybko zjednał sobie szerokie grono fanów. Nie bez powodu. To kompaktowy motocykl o wysokiej użyteczności każdego dnia, z dużym momentem obrotowym a do tego - piekielnie precyzyjny w prowadzeniu. 790-tka dała też początek mocniejszej wersji KTM 890 DUKE / R, ale teraz... powraca w odświeżonym wydaniu i dwóch wersjach kolorystycznych!


Sercem DUKE'a 790 jest dwucylindrowa, rzędowa, 8-zaworowa jednostka LC8c o pojemności 799 cm3. Silnik dysponuje mocą 95 KM i momentem obrotowym 87 Nm. Co jednak bardzo ważne z perspektywy riderów posiadających prawo jazdy kategorii A2, nowy KTM 790 DUKE 2023 będzie dostępny także w słabszym wariancie 35 KW (48 KM) z momentem obrotowym wynoszącym 76 Nm. Silnik poza świetnymi osiągami może pochwalić się wysoką kulturą pracy, do czego przyczyniają się w znacznym stopniu dwa wałki wyrównoważające. Jeden znajduje się przed wałek korbowym a drugi w głowicy cylindrów. To znacząco minimalizuje drgania! 
 

Domem dla serducha LC8c jest kompaktowa rama rurowa. Charakteryzuje ją wysoka sztywność i zwartość, co z pewnością docenisz podczas ostrego pokonywania zakrętów. Skoro o 790 DUKE mowa, to oczywiście rama główna współpracuje z będącą prawdziwym dziełem sztuki ramą pomocniczą ze zintegrowanym airboxem. To łapie za oko! Dopełnieniem jest odlewany wahacz i wysokiej jakości zawieszenie WP Suspension. Przód to widelec upside-down WP APEX (z otwartym kartridżem i technologią podziału funkcji) o średnicy goleni 43 mm. Z tyłu znajdziemy amortyzator WP APEX ze wspomaganiem gazowym, progresywną sprężyną i regulacją napięcia wstępnego. Ponadto na pokładzie Skalpela znajdziesz amortyzator kierownicy od WP zapewniający doskonale czucie maszyny bez pogarszania stabilności przedniego koła na nierównej nawierzchni. 
 

ELEKTRONIKA
Najbardziej rzucającym się jej elementem jest oczywiście czytelny wyświetlacz TFT, oferujący kolorowy obraz. Nie brakuje też przydatnych systemów poprawiających bezpieczeństwo, z których znany jest KTM. Mowa więc o motocyklowej kontroli trakcji KTM (MTC), uwzględniającej kąt pochylenia motocykla i redukującej moc silnika, gdy jest to potrzebne. MTC wkracza do akcji w zależności od wybranego trybu jazdy i umożliwia poślizg tylnego koła w kilku stopniach. System jest wyłączalny. KTM 790 DUKE ma także do zaoferowania MSR, czyli regulację poślizgu koła. Eliminuje on możliwość zablokowania tylnego koła np. przy redukcji biegu lub gwałtownym zamknięciu przepustnicy. Supermoto ABS to z kolei gratka dla fanów latania bokiem. Po jego aktywacji możliwe jest zablokowanie tylnego koła. System wyłącza bowiem na nim działanie tylnego koła, a siła ABS-u na przednim kole zostaje ograniczona. ABS współpracuje z MSC, dzięki któremu hamując w zakrętach można czuć się naprawdę pewnie! Nie zabrakło też trybów jazdy: SPORT, STREET i RAIN. Ten ostatni szczególnie przydaje się podczas jazdy w deszczowe dni. Opcjonalnie KTM 790 DUKE 2023 może zostać wyposażony w Quickshifter+ oraz tryb torowy TRACK. 


KTM 790 DUKE 2023 to więc idealny motocykl dla kierowców lubiących precyzyjną jazdę każdego dnia! W tygodniu sprzęt z chęcią dowiezie Cię do pracy, a w weekend... wyskoczy na tor lub górskie serpentyny i da przy tym mnóstwo radochy! Aby poznać aktualną cenę i pełne dane techniczne oraz możliwości finansowania w KTMSKLEP.PL, kliknij TUTAJ  lub skontaktuj się z naszym doradcą: +48 664 949 121

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas