logo

wróć do news

KTM 690 SMC-R i KTM 690 ENDURO R. Jakie są te potężne single w odsłonie 2023?

03-11-2022

KTM 690 SMC-R i KTM 690 ENDURO R to maszyny, które od ponad dekady są liderami w swoich klasach. W sezonie 2023 austriacki producent nie zwalnia tempa i w typowy dla siebie sposób zamierza kontynuować ten trend. Potężne jednocylindrowce LC4 są jeszcze lepsze i niezmiennie READY TO RACE!

Sercem obu konstrukcji jest najmocniejszy, jednocylindrowy silnik dostępny obecnie na rynku. Przez ponad 30 lat konsekwentnego rozwoju, konstrukcja KTM LC4 z wyścigowego silnika o pojemności 553 cm3 w 1987 powoli przekształciła się w ogromne 693 cm3, które podbijają serca fanów singli na całym świecie! Nie bez powodu. Silnik ten może pochwalić się świetnymi osiągami, doskonałą kultura pracy i ogromną, bo wynoszącą aż 74 KM mocą. 

LC "czwórka" z Mattighofen nie tylko przetrwała próbę czasu, ale stworzyła segment sama dla siebie. Jednostka okazała się doskonałym punktem wyjścia dla szerokiej gamy modeli KTM 690, w której poza 690 ENDURO R i 690 SMC-R, kilka lat temu był przecież także KTM 690 DUKE.

 

KTM 690 ENDURO R 2023
Ten motocykl to bez wątpienia jeden z ulubionych i najbardziej niezawodnych dual sportów dostępnych obecnie na rynku. Gwarantuje on świetne właściwości jezdne na każdej nawierzchni, dzięki czemu stanowi idealny sprzęt dla dzikich globtroterów, uwielbiających przemierzać świat poza utartymi trasami. No i do tego te interwały serwisowe – co 10.000 km! W odsłonie na sezon 2023 KTM 690 ENDURO R otrzymał kilka cennych aktualizacji, dzięki czemu stał się jeszcze bardziej precyzyjną bronią enduro, która nie uznaje kompromisów. Swoją wysoką użyteczność KTM 690 ENDURO R udowadniał już nie raz. Ostatni przykład? A choćby wspaniałe zwycięstwo Xaviera de Soultrait w Rajdzie Transanatolii, gdzie wystartował on na produkcyjnym sprzęcie i wygrał w klasyfikacji motocykli. Jak sam podsumował to wydarzenie: "KTM 690 ENDURO R jest idealną bronią na szybkie i płynne trasy, która z łatwością utrzymuje się w świecie rajdów."

 

 

KTM 690 SMC-R 2023
To radykalne supermoto z homologacją drogową, które w miejskiej dżungli jest po prostu nie do prześcignięcia. Ten motocykl od ponad dekady jest niekwestionowanym królem slajdów i przyprawiania o szybsze bicie serca. Został on stworzony po to, by dominować w mieście, dawać niespotykaną radość z jazdy na górskich serpentynach i by wykręcać topowe czasówki na torach wyścigowych!

 

 

A CO NA POKŁADZIE?
Obie maszyny w wydaniu 2023 zostały wyposażone w prosty, ale precyzyjny wyświetlacz LCD, który dostarcza jeźdźcom kluczowych informacji. Smukły kształt kokpitu oznacza, że nic nie rozprasza wzroku i można skupić się na tym, co najważniejsze - jeździe.

Zarówno KTM 690 ENDURO R jak i KTM 690 SMC-R wyposażone są w system Cornering ABS, który pozwala jeźdźcom na wykorzystanie pełnej mocy hamowania w każdych warunkach, nawet przy dużych kątach pochylenia. Jest to wspierane przez Offroad ABS w KTM 690 ENDURO R, który zmniejsza siłę ABS na przednim kole i całkowicie wyłącza ABS na tylnym, pozwalając jeźdźcom blokować tył w ciasnych zakrętach.

Supermoto ABS zastępuje tę funkcję w KTM 690 SMC R. Po aktywacji ABS jest zredukowany na przednim kole i całkowicie wyłączony na tylnym, dzięki czemu możliwe są szalone drifty w zakrętach.
Oba modele otrzymały ponadto ulepszone CTG i siedzenie, a także układy wydechowe zgodne z normą EURO 5. Zostały one wykonane z wysokiej jakości stali nierdzewnej. Ale nona odsłona, to także nowy look! Uterenowiona wersja ENDURO R czerpie wzorce stylistyczne z gamy KTM EXC. Z kolei 690 SMC-R zyskał nowe, pomarańczowo-niebieskie motywy, co dodatkowo wyostrza jego design. 

Rok 2023 w świecie dużych jednocylindrowych dual sportów i supermoto zapowiada się więc naprawdę ekscytująco. A wszystko to dzięki... KTM!
 


Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas