logo

wróć do news

KTM 1290 Super Adventure S 2021 - jeszcze bardziej gotowy na długie wojaże

29-01-2021

Duży turystyk KTM to od kilku ładnych lat to synonim solidności i gwarancja najwyższego poziomu komfortu. W specyfikacji ulicznej "S", to prawdziwy motocyklowy SUV, który doskonale czuje się na asfalcie, ale jak na podróżnika z Austrii przystało, zjazdu na szutry także się nie boi. W najnowszej odsłonie KTM 1290 Super Adventure S sprawia, że to co było dobre, jest lepsze, a dzięki innowacyjnym systemom sprawia, że każda podróż jest jeszcze bezpieczniejsza.


Ostatnie 8 lat podróżniczych podbojów 1290 Super Adventure S nie poszło w las. KTM otrzymał solidny feedback i informacje zwrotne wykorzystał do zaprojektowania trzeciej już generacji tego modelu. Skupiono się na ergonomii i dopieszczeniu motocykla przełomową technologią, dzięki czemu jest on najnowocześniejszym motocyklem z rodziny Adventure jaki zjechał z linii produkcyjnej w Mattighofen. 
 


PRZEPROJEKTOWANA ERGONOMIA 

Inżynierowie z KTM poprawili rozkład masy i sprawili, że motocykl jest zwinniejszy podczas jazdy. Główka ramy została cofnięta o 15 mm, zmieniono położenie przedniej części silnika, czy też zainstalowano dłuższy wahacz. Rama pomocnicza gwarantuje z kolei niższą wysokość siedzenia, które można regulować o 20 mm. Elementy nadwozia, w tym nowy zbiornika paliwa zostały jeszcze lepiej skrojone, przez co nowy KTM 1290 Super Adventure S wydaje się być jeszcze lepiej dopasowanym do sylwetki motocyklisty. 

 

ELEKTRONIKA 

W 1290 Super Adventure S 2021 będziemy mieli możliwość skorzystania ze znanych trybów jazdy, ale z mniej inwazyjnym poziomem kontroli trakcji. Do dyspozycji otrzymamy tryby DESZCZ / SZOSA / SPORT / OFFROAD oraz zaktualizowany tryb RALLY. Ten ostatni będzie dostępny jako opcja. Istotną nowością jest zainstalowany na pokładzie innowacyjny tempomat adaptacyjny stanowiący standard na rok 2021. Opracowany został on we współpracy z firmą Bosch. Radarowy system analizuje sytuację przed frontem motocykla i dostosowuje bezpieczną odległość do ruchu przed pojazdem. System regulacji posiada 5 poziomów. Ponadto motocyklowe sterowanie trakcją zależne od kąta pochylenia ma dwa różne kontrolery, jeden do poślizgu kół, a drugi do kąta pochylenia, z własnymi danymi i strategiami. 


NOWY KOKPIT

W samym kokpicie też sporo się zmieniło. Ekran to regulowany pod względem nachylenia 7-calowy TFT zintegrowany z nowym modułem łączności, dla zapewnienia bezproblemowego parowania go ze smartfonem. Sama oprawa graficzna oraz intuicyjność w nawigowaniu po menu stały się bardziej przejrzysta. Kierownica zyskała dodatkowe nowe przełączniki po obu stronach, by uczynić nawigowanie i obsługę jeszcze przyjemniejszą. Dokonywanie zmian podczas jazdy pozostając przy tym skupionym na jeździe, nigdy nie było tak łatwe! Nie zabrakło także schowka z gniazdem USB do ładowania


SILNIK 

Aktualizacje objęły także silnik KTM 1290 Super Adventure S. Po pierwsze spełnia on normy Euro5, generuje 160 KM i 138 Nm a wszystko to w lżejszej formie. Nowy obieg oleju oraz cieńsza obudowa silnika pozwoliły zaoszczędzić 1,6 kg. Serce ma też nowe tłoki, dla poprawy niezawodności. Zmieniono też układ wody / oleju, co zapewnia lepsze chłodzenie. Interwały serwisowe wynoszą 15,000 KM. 


ZAWIESZENIE

Za sterami trzeciej generacji 1290 Super Adventure S będzie Ci naprawdę wygodnie i to nawet na wyboistych trasach. Półaktywne zawieszenie WP APEX może pochwalić się zwiększonym tłumieniem dzięki nowym zaworom. Samej regulacji można można dokonywać błyskawicznie i to bez konieczności zaglądania w menu. Wszystko nowemu, 6-funkcyjnemu przyciskowi na kierownicy.

Nowa generacja KTM 1290 SUPER ADVENTURE S wjedzie do salonów już w marcu! 
 





DANE TECHNICZNE KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021

SILNIK
MOMENT OBROTOWY    138 Nm
SKRZYNIA BIEGÓW    6-biegowa
CHŁODZENIE    Chłodzenie cieczą
MOC W KW    118 kW
ROZRUSZNIK    Rozrusznik elektryczny
SUW    71 mm
ŚREDNICA    108 mm
SPRZĘGŁO    Załączane hydraulicznie sprzęgło poślizgowe PASC (TM)
EMISJA CO2    134 g/km
POJEMNOŚĆ SKOKOWA    1301 cm³
EMS    Keihin EMS z RBW i tempomatem, zapłon podwójny
DESIGN    2-cylinder, 4-stroke, V 75°
ZUŻYCIE PALIWA    5.7 l/100 km
SMAROWANIE    Układ smarowania z wymuszonym przepływem oleju z 3 pompami oleju


PODWOZIE
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.)    23 l
ABS    Bosch 10.3ME Combined-ABS (z Cornering-ABS i trybem offroad, odłączany)
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ    320 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ    267 mm
ŁAŃCUCH    525 Pierścień X
MASA WŁASNA    220 kg
KONSTRUKCJA RAMY    Rama rurowa przestrzenna ze stali chromowo-molibdenowej, malowana proszkowo
PRZEŚWIT    223 mm
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA    849 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY    65.3 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD)    200 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ)    200 mm

 

 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas