0 produktów 0.00 zł
1:1! To stosunek mocy do masy KTM 1290 Super Duke RR 2021!
06-04-2021O tym, że w Mattighofen pracują nieźle zakręceni inżynierowie, wiedzieliśmy od dawna. Prezentując jednak ostrzejszą wersję BESTII o oznaczeniu "RR", poszli oni o poważny krok dalej. KTM 1290 Super Duke RR to gorąca nowość dla fanów szosy w najbardziej dynamicznym wydaniu, która powstanie w limitowanej ilości 500 sztuk. Tak więc jeśli jesteś zainteresowany, to... nie czekaj! Rezerwacje ruszą od 8 kwietnia, ale najpierw – poznaj ten sprzęt lepiej!
KTM 1290 Super Duke R to motocykl, który od samego początku był nastawiony na osiągi i dużą moc. Wersja z podwójnym "R" jest jednak jeszcze bardziej wściekła i stanowi ukoronowanie szosowej gamy motocykli KTM. Jest jednocześnie demonstracją tego, co dzieje się, gdy dział badawczo-rozwojowo ma swobodę działania. No dobra, ale czym tak właściwie KTM 1290 Super Duke RR różni się od wersji bazowej? Już odpowiadamy.
Najlepiej to, czym jest model "RR" wyrażają liczby. Pojemność silnika zgodnego z normami EURO5 wynosi 1301 cm3 i spotyka się tutaj ze 180 KM mocy, 140 Nm momentu obrotowego i wagą zaledwie 180 kg! Daje stosunek mocy do masy 1:1. To wszystko sprawia, że KTM 1290 Super Duke RR to prawdziwa torowa BESTIA, która potrafi naprawdę wiele. Masa pojazdu względem bazowej wersji zmalała aż o 9 pełnych kilogramów, przez co "RR" jest bardziej zwinny, zapewnia lepszą stabilność podczas dużych prędkości i może pochwalić się jeszcze lepszymi osiągami.
Poza zabiegami odchudzającymi, istotną zmianą w KTM 1290 Super Duke RR jest wyczynowy układ zawieszenia dostarczony przez WP. Na pokładzie znajdziemy więc w pełni regulowany widelec WP APEX PRO 7548 Close Catridge współpracujący z regulowanym amortyzatorem skrętu WP APREX PRO 7117. Odpowiedzialność za tył przejął z kolei WP APEX 7746, który został wykonany na zamówienie zgodnie ze specyfikacją KTM 1290 Super Duke RR.
Opracowując W KTM 1290 Super Duke RR zaingerowano też dość mocno w nadwodzie. Super BESTIA wyposażona jest w liczne elementy wykonane z włókna węglowego. Zmiana zaszła także w obrębie ramy pomocniczej. Została ona solidnie przeprojektowana, co pozwoliło projektantom na stworzenie nowego oblicza ogona BESTTI. Mamy więc teraz do czynienia ze zwartą konstrukcją i maksymalnie wyścigowym zadupkiem, w który wkomponowano minimalistyczne, nowe lampy led wraz z kierunkowskazami.
W modelu "RR" zainstalowano także roller-gaz o kącie otwarcia 65 stopni. To o 7 stopni mniej w stosunku do seryjnej manetki, dzięki czemu reakcja jest jeszcze lepsza, a jeździec poprzez zmniejszony kąt nadgarstka, odczuje także mniejsze opadanie łokcia przy pełnym otwarciu. Mówiąc o zmianach w KTM 1290 Super Duke R nie wolno oczywiście pominąć imponującego układu wydechowego. Dostarczony przez Akrapovic system Slip-On obniża masę i pozwala wydobyć z potężnego serca V-Twin jeszcze więcej wigoru.
Żeby uczynić BESTIĘ RR jeszcze bardziej wydajną i efektywną na torze, na pokładzie tego jednośladu nie mogło więc zabraknąć zaawansowanego pakietu elektroniki zorientowanej właśnie na tor. W standardzie mamy pakiet TRACK, zupełnie nowe tryby PERFORMANCE, pozwalające motocykliście na niemal nieograniczone opcje regulacji poślizgu tylnego koła, reakcji przepustnic. Mamy także system kontroli startu.
NAJWAŻNIEJSZE CECHY KTM 1290 SUPER DUKE RR:
// Najmocniejszy silnik V-Twin, jaki kiedykolwiek napędzał motocykl NAKED
// 180 KM i 180 kg zapewnia KTM 1290 SUPER DUKE RR stosunek mocy do masy 1: 1
// Nowe zawieszenie WP APEX PRO i opony Michelin Power Cup2
// Nowe nadwozie z włókna węglowego
// Lekki akumulator litowo-jonowy, pozwalający zaoszczędzić 2,5 kg wagi
// Ultralekkie kute koła, pozywające zaoszczędzić 1,5 kg masy nieresorowanej
// Rama pomocnicza z włókna węglowego z przeprojektowanym pojedynczym siedzeniem
// Design inspirowany prototypami
// Ekskluzywny pakiet KTM PowerParts
// Liczba sztuk ograniczona 500 sztuk (na cały świat)
// 5 trybów jazdy (STREET – SPORT – RAIN – PERFORMANCE – TRACK)
// Regulowane podnóżki
Aby dowiedzieć się więcej na temat procesu zamawiania tego limitowanego, szalonego KTM, skontaktuj się z naszym doradcą.