logo

wróć do news

NEWS: Oto nowy wymiar turystyki. Witajcie KTM 790 ADVENTURE / KTM 790 ADVENTURE R. Co o nich wiemy?

07-11-2018

Dokładnie rok temu, czyli podczas targów EICMA 2017 świat motocykli turystycznych zadrżał, a wszystko za sprawą prezentacji jaka nastąpiła na pomarańczowym stoisku KTM. To właśnie wtedy konstruktorzy z Mattighofen, przy okazji prezentacji nowego KTM 790 DUKE zaserwowali nam możliwość pierwszego ujrzenia innego motocykla korzystającego z tej jednostki napędowej, mianowicie maksymalnie rajdowego Travel Enduro klasy 800 - KTM -790 ADVENTRE R! Równo rok po tym wydarzeniu wersja produkcyjna jest już READY TO RACE, o czym przekonaliśmy podczas minionej prezentacji na targach EICMA 2018. A więc kim jest i dla kogo jest dedykowany nowy KTM 790 ADVENTURE i ADVENTURE R

 

 

 

 

KTM 790 ADVENTURE 
Pojawienie się na EICMA 2017 modelu z oznaczeniem "R" oznaczało oczywiście, że stanowi on bardziej hardcorową wersję standardowej. Wczoraj dokładnie przekonaliśmy, co KTM w przypadku 790 ADVENUTRE rozumie pod pojęciem "wersja standardowa". Otóż motocykl o zwartej konstrukcji, który pozwoli szoferowi doskonale czuć się podczas jazdy asfaltem, ale także nie tracić tego poczucia wraz z chwilą zjazdu na grunt bardziej off-roadowy. 790-tka ADV to motocykl sportowo-rekreacyjny z genami maszyn terenowych KTM. 

 

 

 


Został on zaprojektowany do niekończących się wypraw w stylu Travel Enduro, z ogromnym potencjałem, by zjechać z utwardzonych dróg na bezdroża, dlatego jak deklaruje KTM, nie dorówna mu żaden inny motocykl dwucylindrowy klasy Travel Enduro - czy to na pustyni, odległych górskich szlakach, czy w trakcie wypraw transkontynentalnych. KTM 790 ADVENTURE ma stanowić idealną odpowiedź na potrzeby wszystkich głodnych podróży bikerów, którzy od sprzętu oczekują osiągów, doskonałego prowadzenia i niezawodności na każdym kilometrze ekspedycji! 

 

 

TECHNOLOGIA KTM 790 ADVENTURE
No dobra, ale czym dokładnie jest 790 ADV 2019. Nowego KTM 790 ADVENTURE napędza znana już z modelu 790 DUKE dwucylindrowa LC8c o pojemności 799 cm3. W podróżniku generuje ona 70 kW, co przekłada się na 95 KM i współgra z 6-stopniową sekwencyjną skrzynią biegów. Serce zostało osadzone w ramie ze stali chromowo-molibdenowej wykorzystującej silnik jako element nośny. W celu zapewnienia wysokiej kultury pracy silnika, w LC8c 790-tki znajdziemy dwa wałki wyrównoważające, które utrzymują wibracje na minimalnym poziomie. Na pokładzie najmniejszego podróżnika zainstalowany został zbiornik paliwa o pojemności 20 litrów (nisko położony dla obniżenia środka ciężkości), co pozwala na spokojne przemierzenie ponad 400 km bez potrzeby tankowania. Same interwały serwisowe przewidziane są co 15 tysięcy kilometrów, dzięki czemu z 790 ADV będzie można zaliczyć naprawdę długi trip! 
 

 


 

 

W kwestii zawieszenia mamy do czynienia z zawiasami APEX o skoku 200 mm z przodu oraz 200 mm z tyłu, które dostarczyło oczywiście WP Suspension. Jest ono w pełni regulowane, a prześwit motocykla to 233 mm. Zawieszenie pozwala odnaleźć się riderowi i 790-tce w każdych warunkach, a typowe dla enduro koła 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu, doskonale radzą sobie poza utartym szlakiem. 

KTM 790 ADVENTURE to także elektronika, w tym 3-stopniowa kontrola trakcji z możliwością jej wyłączenia, system ABS z funkcją OFF-ROAD i tryb jazdy OFF-ROAD, który zapewnia zdecydowanie bardziej płynną reakcję przepustnicy i pozwala na znaczny poślizg, co okazuje się nieocenione na nawierzchniach o słabej przyczepności. Pozwala on także na zerwanie trakcji, żeby mieć pełną kontrolę nad tylnym kołem. W tym trybie zostaje także wyłączony asystent anti-wheelie, tak więc podniesienie koła nad przeszkodą jest już możliwe. Wszystko po to, by z jazdy po bezdrożach czerpać maksymalnie dużo fun’u i by uczynić jazdę na maxa efektywną.

 

 


 

 

DLA KOGO? 
KTM 790 ADVENTURE to zatem motocykl dla osób, które poszukują lekkiej i wszechstronnej maszyny Travel Enduro, która nastawiona będzie na turystykę po drogach utwardzonych – zarówno tych lepszej jak i naprawdę kiepskiej jakości oraz planują czasami zaliczyć zjazd na bezdroża. Nowy 790 ADV odnajdzie się w każdej sytuacji, a dzięki pojemnemu zbiornikowi paliwa, pozwoli na swobodną jazdę przez ponad 4 setki kilometrów bez strachu o to, że do nie dojedzie się do kolejnej stacji benzynowej nawet w najbardziej odległych zakątkach świata. 

 

 

 

 

KTM 790 ADVENTURE R
To prawdziwy kozak w segmencie motocykli Travel Enduro! To sprzęt dla tych, w których żyłach płynie rajdowa krew i którzy od motocykla oczekują pełnej ekstremalności! Promowany przez producenta jako najbardziej radykalny, dwucylindrowy motocykl turystyczny na rynku, ma w sobie pakiet DNA rajdowych maszyn KTM! 790 ADV R to mocny gracz, gotowy by stawić czoła najbardziej wymagającym wyzwaniom podróży, a w szczególności tym, czekającym na bezdrożach! Dzięki genom zapalonego poszukiwacza przygód w KTM 790 ADVENTURE R można liczyć na odnalezienie równowagi pomiędzy mocą silnika dwucylindrowego, a lekkością i zwinnością jednocylindrowego motocykla off-roadowego. 

 

 

W przypadku modelu z oznaczeniem „R”, które podkreśla jego rajdową gotowość, mamy także do czynienia z łatwymi w użyciu systemami wspomagającymi szofera, dzięki którym będzie miał on możliwość odkrywania bardziej odległych i jeszcze bardziej ekstremalnych terenów. Na pokładzie KTM 790 ADVENTURE R znajdziesz więc takie systemy jak motocyklową kontrolę trakcji (MTC), CORNERING ABS, tryb jazdy OFF-ROAD, tryb RALLY i OFF-ROAD ABS. 

790 ADVENTURE vs. 790 ADVENTURE R 
W porównaniu do wersji standardowej, model R jest jeszcze bardziej gotowy na to, by przeżyć niezapomnianą przygodę w terenie. Dokładnie tak. KTM 790 ADVENTURE R nie ukrywa, że jego żywiołem jest off-road i choć jest w stanie przejechać tysiące kilometrów po asfalcie, to i tak będzie ciągnęło go na bezdroża. Nic dziwnego. W końcu po to został stworzony i tak został wyposażony. Poza takimi detalami, jak podniesiony przedni błotnik, mniejsza owiewka, 790 ADV R posiada także inne opony, które zostały opracowane tak, by zapewniać doskonałą trakcję zarówno na szosie, jak i asfalcie. 
 

 

 

 

Bez wątpienia największą różnicę stanowi jednak zawieszenie, które w wariancie R posiada aż o 40 mm większy skok zawieszenia. Rury przedniego widelca WP USD posiadają większą średnicę, bo 48 zamiast 43 mm. Z tyłu mamy z kolei WP-PDS Monoshock zamiast zwykłego Monoshocka. Te zabiegi przyczyniły się oczywiście do wzrostu prześwitu całej konstrukcji o 30 mm, która w 790 R wynosi 263 mm. Bardziej płaskie siedzenie także powędrowało kilkadziesiąt milimetrów w górę.

 

 

 

 

W KTMSKLEP.PL, gdzie od lat wykazujemy ogromne zainteresowanie motcrossem, enduro i dziką turystyką, wróżymy nowemu KTM 790 ADVENTURE, szczególnie w specyfikacji R ogromny sukces rynkowy. To motocykl stworzony do zadań specjalnych, w którego opracowaniu ważną rolę odegrał Marc Coma, wielokrotny zwycięzca rajdu Dakar, który na tym wyścigu za sterami rajdówek KTM, zjadł zęby! A póki co... czekamy z niecierpliwością na wjazd 790-tek ADV do naszego salonu KTM w Olsztynie oraz czekamy na pakiet akcesoriów KTM PowerParts do KTM 790 ADVENTURE!

 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas