logo

Z motocyklem jest podobnie jak doborem nart - należy go dobierać do umiejętności, wagi, wzrostu i terenu w jakim będzie użytkowany. KTM 450 SX-F 2023 został opracowany specjalnie dla...

zawodników rywalizujących w królewskiej klasie 450, którzy za cel postawili sobie... mistrzostwo! Najnowsza odsłona topowej maszyny motocross KTM, jaką jest 450 SX-F to najbardziej doskonałe ogniwo motocrossowego łańcucha pokarmowego. Wyewoluowało ono z doświadczeń zgromadzonych w światowych seriach wyścigowych i z licznych SUKCESÓW! W ciągu ostatnich 7 sezonów AMA Supercross, mistrzami zostawali jeźdźcy dosiadający właśnie KTM 450 SX-F, a to o czymś świadczy!

Nowy KTM 450 SX-F jako flagowy model z zupełnie nowej generacji motocross SX 2023, jest więc uzbrojony w bogate doświadczenia minionych mistrzostw, ale wnosi również nowy arsenał. Zacznijmy od ramy. Wykonana została z niezwykle mocnej stali chromowo-molibdenowa. Kratownicowa konstrukcja z poprzeczką jest hydroformowana, cięta laserowo i spawana przez roboty. Dopełnieniem głównej ramy jest subframe. Aby zapewnić lekkość ramy pomocniczej KTM 450 SX-F 2023, wykonano ją z aluminium. Dzięki wzmocnieniu poliamidem wzrosła jej wytrzymałość. Całość zapewnia wyjątkowe czucie motocykla i stabilność przy jeździe, a dzięki obliczonym parametrom giętkości wzdłużnej i skrętnej, działa niczym swoisty amortyzator, co przekłada się na mniejsze zmęczenie podczas wyczerpującego wyścigu.

 

Rama KTM 450 SX-F 2023 współpracuje z najnowszą odsłoną zawieszenia WP XACT. Z przodu znajdziesz widelec WP XACT-USD 48 mm, a z tyłu amortyzator WP XACT Monoshock z łącznikami. Zawieszenie poza oferowaniem dużego skoku - kolejno 310 mm i 300 mm, może pochwalić się także szybką i bez narzędziową regulacją. Widelec wyposażony jest w łatwo dostępne, klikalne regulatory tłumienia dobicia i odbicia, a także pojedynczy zawór pneumatyczny. Nowa konstrukcja tylnego monoshocka umożliwia ręczną, dwuzakresową regulację dobicia dla wysokich i niskich prędkości. 

A co z silnikiem? To prawdziwe dzieło technologicznej sztuki. Ważąca niespełna 27 kg jednostka SOHC to jedna najbardziej dynamicznych jednostek 4T dostępnych na rynku. Jej moc szczytowa sięga aż 63 KM! W wykorzystaniu tej imponującej mocy kierowcy pomagają zaawansowane systemy wsparcia. Jednym z nich jest system kontroli startu, tzw. launch control. Po aktywacji redukuje on moc na starcie, co przekłada się na zwiększoną przyczepność i większą efektywność po opuszczeniu maszyny startowej. W trakcie trudnych warunków na torze, jak deszcz i błoto, rider może skorzystać natomiast z kontroli trakcji lub zmiany charakterystyki silnika, poprzez przełączenie mapy. Pierwsza z nich gwarantuje bardziej liniowe oddawanie mocy, a druga pełną moc i agresywniejsze doznania. Dopełnieniem tego bogatego pakietu nowoczesnej technologii jest także Quickshifter. Dzięki niemu zmiana biegów (od 2 do 5) może odbywać się bez użycia sprzęgła. Dzięki temu wszystkiemu, Ty będziesz mógł skupić się na tym, co najważniejsze - na drodze do zwycięstwa!
 


 

KTM 450 SX-F, jak i reszta rodziny KTM SX 2023 to także poprawiona ergonomia i zupełnie nowa, jeszcze ostrzejsza linia nadwozia. Zostało ono opracowane tak, by zapewnić jeźdźcowi jak najlepszą pozycję za sterami i to zarówno podczas stania na pegach, jak i siedzenia, ale także, by maksymalnie zmniejszyć przestrzeń, do której w trakcie wyścigu przylega. Wzrósł także prześwit. Głębokie koleiny nie będą już postrachem!

Jeżeli natomiast chciałbyś wnieść jeszcze więcej fabrycznych rozwiązań na pokład swojego nowego, potężnego KTM 450 SX-F, to dla jeźdźców takich jak Ty został opracowany katalog tuningowych części KTM PowerParts. Znajdziesz w nim m.in. akcesoryjne układy wydechowe Akrapovic, które dodatkowo podkręcają osiągi, osłony, manetki, dźwignie sprzęgła i hamulca FLEX i wiele, wiele innych rzeczy stworzonych zgodnie z filozofią READY TO RACE!
 


DANE TECHNICZNE KTM 450 SX-F 2023


SILNIK

SKRZYNIA BIEGÓW    5-biegowa
ROZRUSZNIK    Rozrusznik elektryczny
SUW    63.4 mm
ŚREDNICA    95 mm
SPRZĘGŁO    Sprzęgło wielotarczowe mokre DDS, układ hydrauliczny Brembo
POJEMNOŚĆ SKOKOWA    449.9 cm³
EMS    Keihin EMS
DESIGN    Silnik 1-cylindrowy, 4-suwowy
MOC   63 KM


PODWOZIE

WAGA MOTOCYKLA (BEZ PALIWA)    102.6 kg
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.)    7.2 l
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ    260 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ    220 mm
PRZEDNI HAMULEC    Hamulec tarczowy
TYLNY HAMULEC    Hamulec tarczowy
ŁAŃCUCH    Pierścień X 5/8 x 1/4"
KONSTRUKCJA RAMY    Podwójna kratownicowa z centralną poprzeczką, wykonana ze stali 25CrMo4
PRZEDNIE ZAWIESZENIE    WP XACT-USD, Ø 48 mm
PRZEŚWIT    343 mm
TYLNE ZAWIESZENIE    WP XACT Monoshock z łącznikami
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA    958 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY    63.9 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD)    310 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ)    300 mm

 

 


*Zilustrowane pojazdy mogą różnić się wybranymi szczegółami od modeli seryjnych, a niektóre ilustracje przedstawiają wyposażenie opcjonalne dostępne za dodatkową opłatą. Wszelkie informacje dotyczące zakresu oferty, wyglądu, usług, wymiarów i ciężaru są niewiążące i podane z zastrzeżeniem, że mogą wystąpić błędy, np. w druku, ustawieniu i / lub pisowni; takie informacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Należy pamiętać, że specyfikacje modeli mogą się różnić w zależności od kraju. W przypadku powierzchni lakierowanych mogą wystąpić różnice w kolorze spowodowane zwykłymi wahaniami procesu produkcyjnego. Podane wartości zużycia paliwa odnoszą się do seryjnych sprawnych technicznie pojazdów w momencie opuszczenia fabryki.

Nie naśladuj stylu jazdy przedstawionego na zdjęciach! Przedstawieni zawodnicy to zawodowi motocykliści. Zdjęcia zostały wykonane na zamkniętych torach wyścigowych lub zamkniętych drogach. KTM pragnie uświadomić wszystkich motocyklistów, że podczas jazdy muszą stosować odzież ochronną i zawsze jeździć w sposób odpowiedzialny, zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego.
 

Zobacz wszystkie
Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas