logo

Czy wiesz, że z motocyklem jest podobnie jak doborem nart? Należy go dobierać do umiejętności, wagi, wzrostu i terenu w jakim będziesz z niego korzystać. KTM 300 EXC TPI 2022 jest właściwy dla Ciebie jeśli...

Twoim żywiołem jest Hard Enduro i poszukujesz najbardziej konkurencyjnego motocykla do ekstremalnie trudnych wyzwań! KTM 300 EXC TPI i jego najnowsza odsłona KTM 300 EXC TPI 2022 to numer #1 na światowych trasach Hard Enduro. Pomarańczowa "trzysetka" jest jednocześnie jednym z najlepiej sprzedających się motocykli enduro KTM! Zresztą nic dziwnego!

300 EXC TPI to niezwykle lekki i dysponujący ogromną mocą motocykl, który w zależności od potrzeby pozwoli Ci na powolną, ale techniczną wspinaczkę na szczyt, z wykorzystaniem momentu obrotowego, niskich obrotów i doskonałej trakcji lub... walkę z podjazdem na pełnym gazie!

Serce KTM 300 EXC TPI 2022 to efekt wieloletnich prac inżynierów z Mattihgofen, dla których najważniejszym źródłem informacji był świat wyścigów i konsultacje z najlepszymi zawodnikami w dyscyplinie, w tym z Josepem Garcią i Manuelem Lettenbichlerem. TPI w przypadku tej konstrukcji oznacza, że motocykl jest zasilany zaawansowanym wtryskiem paliwa.


Dzięki tej technologii z KTM 300 EXC TPI wyciśniesz wszystko to najlepsze, z czego słynęły wcześniejsze wersje gaźnikowe, a jednocześnie zapomnisz o uciążliwych aspektach posiadania motocykla 2T. Mieszanka? Duże spalanie? Wylewające się paliwo podczas upadku? Konieczność "przepalenia" mieszanki po dłuższej jeździe na niższych obrotach? Nieprzyjemny zapach rozlanej benzyny w busie? Kombinowanie z dyszami w gaźniku w zależności od warunków atmosferycznych? Z TPI te aspekty pozostaną już tylko w sferze wspomnień!  
 


Sukces KTM 300 EXC TPI leży w zaawansowanym podwoziu i silniku o pojemności 300 cm3, który oferuje dużą moc z wysokim momentem obrotowym, a wszystko to przy zachowaniu możliwie najniższej masy. Najwyższej jakości komponenty, takie jak 6-biegowa skrzynia biegów PANKL RACING SYSTEMS wykonana z kutego materiału, sprzęgło DDS z odpornym na zażycie stalowym koszem, czy też korpus przepustnicy Dell'Orto sprawiają, że KTM 300 EXC TPI naprawdę nie ma sobie równych w trudnym terenie. Dodajmy do tego wałek wyrównoważający, który niweluje drgania do minimum i odporny na uderzenia dyfuzor wykonany w technologii 3D. Tak - pomarańczowa "trzysetka" to sprzęt nastawiony na zwyciężanie tam, gdzie konkurencja odpada z gry!
 

 

Model KTM 300 EXC TPI 2022, podobnie jak pozostali przedstawiciele pomarańczowej palety enduro KTM 2022, jest jeszcze lepszy niż poprzednik! Wszystko dzięki wprowadzonym aktualizacjom. Poszukiwanie jeszcze większej integracji motocykla z każdym terenem i przeszkodą poprowadziło inżynierów z Mattighofen do aktualizacji w zakresie zawieszenia. Zarówno przedni widelec WP XPLOR, jak i tylny amortyzator zyskały teraz nowe ustawienia, dzięki czemu uzyskano jeszcze mocniejszy, bardziej sportowy charakter. Ulepszono też obieg oleju dla bardziej spójnego sprzężenia zwrotnego. Zawieszenie oferuje też zwiększone wrażenie przyczepności, co dodatkowo wzmacnia nowy pakiet opon MAXXIS MaxxEnduro na pokładzie. Po licznych testach, spece z KTM uznali, że to właśnie on zapewni najbardziej wszechstronne osiągi. Cała gama otrzymała też nowe, wyjątkowe malowanie w stylu retro, które znacząco wyostrza jej charakter.


POZNAJ OPINIĘ PROFESJONALNEGO ZAWODNIKA TEAM KTMSKLEP.PL - PRZEMKA KACZMARCZYKA - O KTM 300 EXC TPI:

Jako zawodnik, u którego technicznych podstaw stoi trial i który spędza bardzo dużo czasu w trudnym terenie, od motocykla oczekuję przede wszystkim niskiej masy, dużego momentu obrotowego, wysokich osiągów, niezawodności i wytrzymałości. KTM 300 EXC TPI to odpowiedź na te potrzeby. Za nami już m.in. bardzo trudny wyjazd treningowy do Rumunii, do Chorwacji, czy też start w Red Bull 111 Megawatt. Sprzęt nie zawiódł mnie ani razu, a dzięki wtryskowi paliwa pozwolił zapomnieć o niektórych czynnościach, jak np. robienie mieszanki, czy też troska o paliwo w trakcie długiego i wymagającego wyścigu. Spalanie motocykla jest zdecydowanie mniejsze, na co na pewno przekłada się fakt, że paliwo nie ucieka z gaźnika np. podczas upadku. Motocykl w porównaniu do wersji gaźnikowej zdecydowanie kulturalniej oddaje moc, dzięki czemu w każdym zakresie obrotów możemy liczyć na wsparcie mocy, które nie zaskoczy nas zbytnio swoją agresją w nieodpowiednim momencie. 
 

 

KTM 300 EXC TPI to także wybór Łukasza Kurowskiego!
 

 

A na koniec... obszerny vlog poświęcony trzysetce KTM 300 EXC TPI zrealizowany przez Marcina Malczyka z ekipy Enduro Krzeszowice!
 


DANE TECHNICZNE KTM 300 EXC TPI 2022

SILNIK
SKRZYNIA BIEGÓW    6-biegowa
ROZRUSZNIK    Rozrusznik elektryczny
SPRZĘGŁO    Sprzęgło wielotarczowe mokre DDS, układ hydrauliczny Brembo
POJEMNOŚĆ SKOKOWA    293.2 cm³
SYSTEM STEROWANIA SILNIKIEM     Continental EMS

 

PODWOZIE
WAGA MOTOCYKLA (BEZ PALIWA)
    103.4 kg
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.)    9 l
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ    260 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ    220 mm
PRZEDNI HAMULEC    Hamulec tarczowy
TYLNY HAMULEC    Hamulec tarczowy
ŁAŃCUCH    Pierścień X 5/8 x 1/4"
KONSTRUKCJA RAMY    Podwójna kratownicowa z centralną poprzeczką, wykonana ze stali 25CrMo4
PRZEDNIE ZAWIESZENIE    WP XPLOR-USD, Ø 48 mm
PRZEŚWIT    370 mm
TYLNE ZAWIESZENIE    Amortyzator Xplor PDS WP
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA    960 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY    63.5 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD)    300 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ)    310 mm

 

Zobacz wszystkie
Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
zadzwoń do nas